شهردار اهرم گفت: به جمله امام راحل که فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود ایمان و اعتقاد دارم و تا ایران عزیز بر پایه و اصل اسلام و ولایت فقیه اداره می شود این حرف امام خواهد درخشید.
کد خبر: ۸۷۵۴۱۶۷
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان، عبدالله کردگار در مجمع عمومی بسیج تنگستان و به عنوان نماینده اصناف شهرستان گفت: به عنوان شهردار اهرم افتخار می کنم که نام بسیجی را یدک می کشم و خوشحال می شوم که برای عزیزان بسیجی کاری را انجام دهم.

وی با اشاره به اینکه ما در شهرداری اهرم کاری جز خدمت به نظام و مردم را انجام نمی دهیم افزود: سال 1345 سال تاسیس شهر اهرم است و محدوده و حریم شهر اهرم چیزی حدود 500 هکتار است و قریب 1800 هکتار حریم شهرماست.

کردگار تصریح کرد: مردم به صورت غیر مستقیم شهردار را انتخاب می کنند و پل ارتباطی شهردار و مردم 5 عضو شورای شهرهستند که به طور مستقیم توسط مردم انتخاب می شوند.

وی با بیان اینکه شهرداری ها به صورت کامل مستقل اداره می شوند و زیر نظر هیچ شهرداری دیگری نخواهند بود خاطر نشان کرد: شهرداری دو اعتبار در اختیارش است یکی بودجه سالانه شهرداری و شخص شهردار به عنوان ذیحساب بودجه شهرداری به حساب می آید.

شهردار اهرم ادامه داد: این بودجه بصورت کتابچه تکمیل شده ای است که به شورای شهر ارسال می شود و با تشکیل جلسه شورا و تصویب مصوبات در کمیسیونهای مختلف بررسی می شود و با تصویب و اگر نیاز باشد با اصلاح بودجه به شهرداری برگشت داده می شود و از ان جا به فرمانداری و استانداری ارسال می شود.

وی خاطر نشان کرد: راهکار امورات شهرداری دریک سال چه هزینه ها و چه درآمد ها به استناد همین بودجه ای است که در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

کردگار گفت: یک اعتبار دیگر هم است که اعتبار تملک دارایی و سرمایه ای استان استان است که ان هم خاص پروژه های عمرانی است.

شهردار اهرم خاطر نشان کرد: حقوق و مزایای شهردار و کل پرسنل شهرداری مربوط به نیروهای اداری, خدماتی و ستادی به طور عمده از بودجه خود شهرداری پرداخت می شود.

وی بیان داشت: شهرداری دستگاه دولتی نیست و به صورت غیر انتفاعی اداره می شود به این دلیل غیر انتفاعی است که اعتبارات جاری شهرداری از محل عوارضاتی است که توسط شهروندان پرداخت و جذب می شود.

کردگار گفت: شهرداری هر شهر به صورت قانونی اجازه ندارد یک ریال از اعتبارات خودش را در روستاها و شهرهای دیگر هزینه کند اما اگر یک شهرداری اعتباراتش به حدی باشد که بتواند کمک کند با کسب مجوز می تواند این کار را انجام دهد.

وی ابراز داشت: خدمات شهرداری صرفا در محدوده شهر باید انجام شود و حتی در حریم شهر هم شهرداری مکلف به ارائه خدمات نیست چرا که در حریم شهر اجازه صدور پروانه ساخت ندارد و می تواند جهت ساخت و سازها کنترل نماید که این کار صورت نگیرد.

کردگار با تبربک هفتم مهر روز خدمات ایمنی و آتش نشانی گفت: تمام خدمات شهرداری ها حتی آتش نشانی در محدوده شهر انجام می شود.

وی با بیان اینکه افتخار می کنم در دوران دفاع مقدس به عنوان سرباز انقلاب حضور داشته ام خاطر نشان کرد:  باید واقعیتهای جنگ تحمیلی بازگو شود و از تحریف آن پرهیز شود متاسفانه برخی قضایا از دوران جنگ بازگو می شود که حضور سازماندهی شده بسیج و آموزش های آن دوران زیر سوال می رود.

کردگار افزود: برخی اوقات می گویند که بسیجی ها در جنگ روی مین می رفتند و ممکن است اینگونه برداشت شود که تخصص و اموزشی در جنگ نبوده و این در حالی است که همیشه اینگونه نبوده است باید بگویم در جنگ رزمندگان هرگز بدون آموزش نبودند و اول در دوره های آموزشی شرکت می کردند و بعد در عملیاتها شرکت می کردند.

 

شهردار اهرم گفت: باید به نظام و رهبر با جرات و مردم خوب و همیشه در صحنه امان ببالیم چرا که با داشته های خود در مقابل دنیا قرار گرفته ایم و واژه مقاومت را به تمام معنا در عمل اثبات کرده ایم.

وی بیان داشت: اگر دیروز در تهیه سیم خار دار با مشکل مواجه بودیم امروز به برکت دفاع مقدس و انقلاب توان نظامی ما به حدی رسیده است از کشورهای همسایه که نه از خیلی از کشورهای دنیا ما جلو تریم و حرف برای گفتن داریم.

کردگار گفت: ما در برخی سلاحهای نظامی اگر در جهان اول نباشیم به طور قطع دوم هستیم و توان نیروی انسانی متکی به معنویت ما و رهبری معظم ما با دیگر کشور ها غیر قابل قیاس و برتری ما مشهود است.

وی تصریح کرد: به جمله امام راحل که فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود ایمان و اعتقاد دارم و تا ایران عزیز بر پایه و اصل اسلام و ولایت فقیه اداره می شود این حرف امام خواهد درخشید.

کردگار ابراز داشت: امروز برخی غیر مستقیم بر ما خرده می گیرند که شهرداری اهرم تمام در اختیار سپاه است اینجا با افتخار اعلام می کنم که تمام امکانات شهرداری در اختیار سپاه است و هر کاری برای سپاه و بسیج میکنیم چیزی جز اعتقاد حقیر نخواهد بود.

 وی ضمن بیان اینکه بدهکار نظام و انقلاب هستم و تا نفسی در وجودم است خود را سرباز کوچک انقلاب و رهبر می دانم خاطر نشان کرد: به عنوان شهردار اهرم افتخار می کنم که نام بسیجی را یدک می کشم و خوشحال می شوم که برای عزیزان بسیجی کاری را انجام دهم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها