خبرهای داغ:

لزوم ایستادگی مقابل تهاجم فرهنگی با الهام از دفاع مقدس

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی باید مقابل تهاجم فرهنگی دشمن ضمن الهام گرفتن از سال‌های دفاع مقدس ایستادگی کنند.
کد خبر: ۸۷۵۴۰۸۸
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، هم‌اکنون در روزهای پایانی هفته بزرگداشت دفاع مقدس و نکوداشت یاد و راه شهدای گلگون‌کفن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته‌ایم، پس این فرصت بهانه‌ای برای تبیین ابعاد مختلف دفاع مقدس به شمار می‌رود.

آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان‌های آسیب‌دیده در دوران جنگ تحمیلی به شمار می‌رود به طوری که نه‌تنها شهرهایی از آن آماج حملات ددمنشانه دشمن بعثی قرار گرفته بود، بلکه جوانانی غیور و برومند از این مرز و بوم به میدان حق علیه باطل شتافتند.

ولی به رغم همه این نقش آفرینی‌ها و تاثیرگذاری‌ها در هشت سال دفاع مقدس آن طور که شایسته، بایسته و در شان مردم است نقش آذربایجان غربی در این دوره از تاریخ نقل نشده همچنین در کتاب‌ها، فیلم‌‌ها و مصاحبه‌ها به تصویر کشیده نشده است.

بنابراین خبرنگار ما به سهم خود برای تبیین جایگاه استان در این مقوله پرداخته و گزارشی را در این زمینه به رشته تحریر درآورده است که از نظر مخاطبان می‌گذرد، باشد که این فتح بابی برای تبیین علمی، مستند و دقیق نقش استان در دفاع مقدس باشد.

*مردم ایران در مقابل جان‌فشانی شهدا متواضع هستند

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی عابدین خرم بر لزوم تبیین جایگاه استان در این برهه از تاریخ تاکید و تصریح کرد: مردم بزرگ ایران اسلامی همین طور آذربایجان غربی در مقابل ایثار، فداکاری و جان‌فشانی شهدای کشور همین طور 12 هزار شهید این استان خاضع و فروتن هستند همچنین با الهام از آنها مقابل تهاجم فرهنگی می‌ایستند.

خرم بر لزوم تبیین ابعاد مختلف موفقیت‌ها و پیروزی‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های متعدد اعم از اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و دفاعی تاکید کرد و ادامه داد: همه این موارد به معنای واقعی کلمه حاصل خون شهدا می‌باشد به طوری که در جمع آنها عزیزانی از استان ما نیز وجود دارد.

این مسؤول با بیان اینکه جوانان این مرز و بوم همچنین آذربایجان غربی برای عزت و اقتدار کشورمان با ایمان، اقتدار و آگاهانه در مقابل دشمن ایستادند تا به فیض شهادت نائل آمدند، گفت: به واسطه خون شهدا، انقلاب اسلامی به این برهه از تاریخ رسیده است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اظهار اینکه دین اسلام به واسطه ایثار شهدای کربلا ابا عبدالله‌ الحسین (ع) پایدار نگه داشته شد، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نیز با فداکاری جوانان این مرز و بوم حیات یافته است.

*جانبازان سرمایه‌ معنوی و ارزشمندی برای کشور هستند

امام جمعه شاهین‌دژ نقی باقری گفت: جانبازان، ایثارگران و آزادگان همین طور شهدا به معنای واقعی کلمه سرمایه‌های معنوی و ارزشمندی برای هر کشور قلمداد می‌شوند، بنابراین باید برای معرفی آنها به نسل جدید قدم برداشت.

این مدرس حوزه‌های علمیه با اظهار اینکه امروزه هزاران جوان راه شهداء را در میهن اسلامی ادامه می‌دهند، گفت: در استان مرزی آذربایجان غربی این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که یاد و راه شهدا گم نشود.

باقری با اظهار اینکه ملت بزرگ ایران اسلامی امروز خود را مدیون ایثارگری‌های بی وقفه شهداء و جانبازان هشت سال دفاع مقدس می‌دانند، یادآوری کرد: بنابراین معرفی شهدای بومی برای مردم به ویژه نسل جدید لازم است.

*روحیه شهادت‌طلبی جوانان متضمن امنیت فعلی است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی سعید قربان‌نژاد با اظهار اینکه ایثارگران و جانبازان با فداکاری خود آسایش و آرامش را برای ملت ما به ارمغان آورده‌اند، گفت: زندگی خود را فدای مردم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی همچنین آذربایجان غربی همچنان در مقابل این مجاهدت‌ها خاضع هستند، گفت: روحیه شهادت‌طلبی جوانان متضمن امنیت فعلی کشورمان است.

این مسؤول با اشاره به اینکه در حال حاضر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نفوذ را در دستور کار خود قرار داده‌اند، اضافه کرد: بنابراین باید با همان روحیه حماسی و جهادی دفاع مقدس وارد کارزار شد.

قربان‌نژاد برخورداری از عمل و فکر انقلابی همچنین تلاش برای تقویت آن را لازمه مقابله با تهدیدات دشمنان نظام در حوزه جنگ نرم و شبیخون فرهنگی دانست و ادامه داد: علاوه بر این باید برای انقلابی ماندن هم تلاش کرد.

کلام آخر ...

پدران و مادران انقلابی ما هر یک به سهم خود برای به پیش راندن سکان هدایت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده‌اند، به طوری که حتی در دوره دود، خون و خمپاره نیز از اهدای جان خود ابایی نداشته‌اند.

امروز انقلاب اسلامی به دست ما رسیده است ولی باید این نکته را باور داشته باشیم که به هیچ عنوان جنگ تمام نشده حتی دشمن آن را به میدان‌های اقتصادی و فرهنگی نیز کشانده است.

بنابراین باید ضمن حفظ آگاهی، تقویت روحیه جهادی و تفکر بصیرتی برای بالا بردن مهارت‌های خود گام برداشت تا اینکه دشمنان خود را در این میدان‌ها نیز به عقب رانده و آنها را ناکام کنیم، که نقش استان مرزی آذربایجان غربی در این زمینه می‌تواند ویژه و بارز باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار