خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی:

نخبگان برای حل مشکلات به مدل دفاع مقدس رجوع کنند

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: نخبگان جوان باید برای حل مشکلات مختلف جامعه به مدل دفاع مقدس مراجعه کنند.
کد خبر: ۸۷۵۴۰۷۸
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، عابدین خرم اظهار داشت: جوانان و نخبگان برای حل مشکلات جامعه باید به مدل دفاع مقدس رجوع داشته باشند، چرا که در این صورت تا اندازه زیادی مسائل و دغدغه‌های فعلی رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی دشمنان نقشه‌های مختلفی را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طراحی کرده بودند، اضافه کرد: به این ترتیب یک جنگ بی‌امان را علیه انقلاب اسلامی آغاز کردند، ولی به هیچ کدام از اهداف‌شان دست پیدا نکردند.

این مسؤول با اشاره به تلاش‌های مستمر دشمنان نظام برای تضعیف انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: اما مردم ما به واسطه برخورداری از روحیه ایثار، شهادت‌طلبی و فداکاری به معاندان و متجاوزان تا دندان مسلح پاسخ محکم و قاطعانه‌ای دادند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه ما در این جنگ دفاع مکتبی، مردمی و توام با اقتدار به منصه ظهور رسانده‌ایم، اضافه کرد: به واسطه حضور مردم ولایتمدار در صحنه‌ها، تبعیت از ولی فقیه و همدلی ملت این پیروزی عظیم و دلنشین به دست آمد.

*جوانان در شرایط کنونی مانع تحمیل اراده دشمن شوند

وی با اشاره به اینکه در آن مقطع حساس و سرنوشت‌ساز به واسطه برخورداری از رهبری عالم، فاضل و باتدبیر بر دشمنان تا دندان مسلح خود غلبه کردیم، بیان داشت: در شرایط کنونی نیز تبعیت از ولی فقیه موردنیاز و ضروری است، چرا که در عرصه دفاع فرهنگی و اقتصادی قرار داریم.

این مسؤول در ادامه هشت سال دفاع مقدس را مقطعی افتخارآمیز و درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و یادآوری کرد: به واسطه برخورداری از رهبر الهی و معنوی در مقابل دشمنان خود ایستادگی کردیم، بنابراین در چنین برهه‌ای از تاریخ نیز باید مقابل دشمن ایستاد، چرا که دفاع همچنان باقی است، پس امروز هم باید مانع تحمیل اراده دشمن شد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی بمباران شیمیایی مناطقی از کشور در زمان جنگ را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: ملت بزرگ ایران اسلامی حتی زنان و کودکان در آماج سخت‌‌ترین حملات دشمن بودند، ولی از فرمان ولی و مقتدای خود مبنی بر مقاومت و دفاع عدول نکردند.

خرم گوشه‌ای از فرمایشات حضرت امام مبنی بر اینکه «در بمباران شهرهای عراق نباید مردم مورد حمله قرار گیرند»، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب با اتخاذ چنین تدابیری و نشان دادن خطوط کلی موازین مکتب نظام اسلامی را برا ی رزمندگان اسلام تبیین کردند.

*دانشگاهیان از وصیت‌نامه شهدا غافل نشوند

وی در ادامه دانشگاهیان اعم از اساتید، دانشجویان و... را برای توجه به وصیت‌نامه شهدا و عمل به محتوای‌شان همچنین غفلت نکردن از این میراث ماندگار توصیه کرد و ادامه داد: اساتید دانشگاهی باید برای مطالعه و بهره‌برداری از زندگینامه شهدا قدم بردارند و نسل جدید را برای عمل به سیره و روش شهدا ترغیب کنند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اظهار اینکه ارزش‌های دفاع مقدس باید به معنای واقعی کلمه برای نسل‌ جوان جامعه تبیین شود، اضافه کرد: افراد نخبه زیادی در طول دوران جنگ به عنوان فرمانده و رزمنده درخشیدند و خدمات ارزنده‌ای را به این مرز و بوم ارائه دادند.

این مسؤول با اظهار اینکه فارغ‌التحصیل بهترین دانشگاه‌های کشورمان به میدان‌های حق علیه باطل شتافتند، ادامه داد: به طوری که میانگین سن آن 24 و 25 سال بود، ولی با این همه مدیریت یک لشکر را بر عهده گرفته و در این زمینه توفیق لازم را کسب می‌کردند.

خرم با بیان اینکه انسان‌های برجسته‌ زیادی به عنوان اسطوره و نخبه مطرح شده‌اند، بیان داشت: به طوریکه زنده نگه داشتن یاد و راه‌شان به معنای واقعی کلمه امری لازم و ضروری همچنین ادای دین به شهدای بزرگ قلمداد می‌شود، همچنین در شرایط کنونی باید برای زنده نگه داشتن باورها و اعتقادهای‌شان نیاز داریم.

ارسال نظرات