خبرهای داغ:
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی خبر داد
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از اجرای نمایش خیابانی با محوریت دفاع مقدس در ارومیه با حضور پرشور مردم خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۴۰۷۱
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، احد هوشمند در جلسه‌ شورای فرهنگی که با حضور کارشناسان در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: با محوریت دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب اسلامی نمایش خیابانی در مناطق محوری ارومیه برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید برنامه‌های فاخر و ارزشمندی در استان به مرحله گذاشته شود، ادامه داد: نهادهای فرهنگی و هنری در این زمینه می‌توانند بیشتر و بهتر از سایر نهادهای موجود برای ایفای نقش در استان گام بردارند.

این مسؤول اجرای نمایش خیابانی «راضیه» به مناسبت بزرگداشت هشت سال دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و راه شهدای گلگون‌کفن از ششم تا هشتم مهر ماه امسال را مورد اشاره قرار داد و برای استقبال پرشور و حداکثری اقشار مختلف مردم از این رویداد هنری ابراز امیدواری کرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با اظهار اینکه نمایش مورد اشاره با همت هنرمندان استان در چهار نوبت و با کوشش واحد نمایش این مجموعه در ارومیه به معرض نمایش گذاشته می‌شود، ادامه داد: در چهار نقطه از شهرستان این نمایش‌ها اجرا خواهد شد.

*استفاده از ظرفیت هنر برای تشریح رویدادهای دفاع مقدس

وی میدان انقلاب، راسته غلام‌خان، میدان امام خمیی و فلکه خیام را محل‌های موردنظر برای اجرای نمایش برشمرد و برای استقبال پرشور و حداکثری اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان از این حرکت فرهنگی و هنری ابراز امیدواری کرد و گفت: این نمایش‌ها در مدت سه روز اجرا خواهد شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از نویسنده و کارگردان اثر سهیل شلیله برای ورود به این عرصه قدردانی کرد و بیان داشت: در نمایش مورد اشاره هنرمندان برای به تصویر کشیدن جنایات رژیم بعثی عراق در حمله به خرمشهر تلاش کرده‌اند.

وی با اظهار اینکه با اجرای نمایش مورد اشاره همچنین اقداماتی از این دست رشادت‌ها، فداکاری‌ و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام به تصویر کشیده می‌شود، ادامه داد: باید از ظرفیت نهفته در هنر برای حفظ حریم میهن اسلامی و دفاع از ناموس و کیان وطن استفاده حداکثری کرد.

این مسؤول با اظهار اینکه با استفاده از هنر اتفاق‌ها، رخدادها و حوادث هشت سال دفاع مقدس برای نسل جدید ایران اسلامی به بهترین شکل بازگو می‌شود، گفت: بنابراین باید هنرمندان به مباحثی از این دست و ادبیات پایداری، فیلم‌ها و نمایش‌نامه‌هایی با محوریت مقاومت توجه داشته باشند.

*لزوم تکرار نمایش‌هایی با موضوع شهادت و ایثار

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی به اجرای نمایش مورد اشاره با موضوع دفاع مقدس برای نخستین بار در واحد نمایش این مجموعه اشاره کرد و با خطاب قرار دادن نویسندگان، تهیه‌کننده‌ها و هنرمندان گفت: باید برای بازتولید و تکرار چنین اقداماتی قدم برداشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری مراسم «عصر شعر دفاع مقدس» با حضور شعرای جوان در سالن شیخ صفی‌الدین اورموی حوزه هنری آذربایجان غربی را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: در این آئین شعرای جوان استان حضور پرشوری داشتند.

هوشمند با اظهار اینکه شعرا در این محفل سروده‌های خود را با موضوع دفاع مقدس، ایثار و شهادت‌طلبی به حاضران ارائه دادند، افزود: باید برای شناسایی، تقویت و پرورش استعدادهای هنری گام برداشت و هنر دینی را در جامعه بیش از پیش پررنگ کرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی برگزاری آئین معرفی کتاب با موضوع دفاع مقدس در ارومیه را مورد اشاره قرار داد و یادآوری کرد: مطالعه «خاطرات ناب»، «بیر پنجره ده یئتمیش آخار، باخار» و «دینله منی» به دوستداران کتاب توصیه می‌شود.

این مسؤول بر لزوم نگارش همچنین معرفی کتاب‌ با محوریت خاطرات و وصیت‌نامه‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد و بیان داشت: مطالعه این قبیل کتاب‌ها در ارتقای معرفت، بصیرت و شناخت جامعه هدف تا اندازه زیادی تاثیر دارد.

ارسال نظرات