نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: روند رهاسازی فاضلاب‌های تصفیه نشده به محیط زیست و دریاچه ارومیه، از آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی سریع باید متوقف شود.
کد خبر: ۸۷۵۴۰۷۰
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، روح‌الله حضرت پور با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان نسبت به رها سازی فاضلاب‌های صنعتی و غیرصنعتی به دریاچه ارومیه اظهار داشت: گزارش‌هایی مستندی مبنی بر انتقال فاضلاب شهرک صنعتی دو ارومیه به دریاچه ارومیه وجود دارد که از لحاظ سلامت و محیط زیست به شدت برای منطقه و ساکنانش خطرناک است.

وی افزود: به دلیل کمبود تصفیه خانه در این منطقه فاضلاب های روستایی و صنعتی محیط زیست را آلوده و سلامتی ساکنان به خطر افتاده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: حجم گسترده فاضلاب رها شده در منطقه به غیر از تاثیر منفی بر سلامت ساکنان، مواد غذایی و کشاورزی را نیز آلوده کرده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روند رهاسازی فاضلاب‌های تصفیه نشده به محیط زیست و دریاچه ارومیه، چه از آذربایجان‌شرقی و چه آذربایجان‌غربی سریع باید متوقف شود.

حضرت‌پور خاطرنشان کرد: حتی انتقال پساب‌های تصفیه شده به دریاچه جای بحث و بررسی دارد و مسئولین باید در برابر ریخته شدن فاضلاب‌های صنعتی به دریاچه پاسخگو باشند.

وی افزود: بنابر اعلام کارشناسان زیست محیطی، وضعیت پساب‌های تصفیه شده نیز حالت ثابتی ندارد و آزمایش‌های مختلف نشان می‌دهد که بیشتر اوقات این پساب‌ها استاندارد نیستند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرک صنعتی فاز 2 فورا باید به سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی مجهز شود، چرا که سلامت ساکنان منطقه در خطر است.

حضرت‌پور افزود: تصفیه خانه شهر فاز یک نیز جوابگوی حجم فاضلاب این واحد صنعتی نیست و تجمع این آلودگی‌ها موجب افزایش غلظت آلودگی اب دریاچه ارومیه شده است.

ارسال نظرات