خبرهای داغ:
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: در بحث قاچاق کالا و ارز با رشد ۴۰ درصدی کشفیات قاچاق نسبت به سال گذشته روبرو شدیم که امروز با تشکیل شناسنامه برای انبارهای استان هیچ انبار کالای قاچاقی از دید پلیس خارج نیست.
کد خبر: ۸۷۵۴۰۳۵
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، پیش از ظهر امروز سردار عبدالرضا آقاخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: هفته گرامیداشت نیروی انتظامی به عنوان هفته بازخوانی از خدمات پلیس و نقش مردم، سازمان‌های دولتی و غیردولتی در کیفیت‌بخشی به عملیات پلیس است.

وی در ابتدای تشریح اقدامات انجام شده نیروی انتظامی در یک سال گذشته گفت: در ایجاد امنیت بهترین و بالاترین امتیاز را داشتیم که نیروی محرکه ما به برکت خداوند متعال وجود رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، شهدا و ایثارگران و مردم ولایتمدار اصفهان بود.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان سال 95 را سال طوفانی برای انتظامی استان اصفهان دانست و افزود: در سال 94 و 95، پنج مأموریت را در دستور کار پلیس استان قرار دادیم، در بحث قاچاق کالا و ارز با رشد 40 درصدی کشفیات قاچاق نسبت به سال گذشته روبرو شدیم و امروز با تشکیل شناسنامه برای انبارهای استان هیچ انبار کالای قاچاقی از دید پلیس خارج نیست.

این مسؤول مقابله با سرقت به‌خصوص در جرائم خشن را از دیگر مأموریت‌های این پلیس در سال 95 بیان کرد و یادآور شد: کنترل سرقت‌های خرد و جرائم با هدف رساندن اموال سرقت شده به دست مردم باعث شد تا در کشور رتبه اول کشفیات را به خود اختصاص دهیم.

آقاخانی برخورد با سوداگران مرگ و مواد مخدر را از دیگر مأموریت‌های انتظامی استان برشمرد و افزود: برخورد با توزیع‌کنندگان مواد مخدر را در سه حوزه برخورد با شبکه‌های مواد مخدر در زمان ورود به استان اصفهان،برخورد با کانون‌های جرم و فساد و برخورد با معتادان ولگرد، در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با اشاره به دستاوردهای این طرح خاطرنشان کرد: اجرای این طرح با کشف 19 تن مواد در سه ماه گذشته همراه بوده است، همچنین تاکنون پنج نقطه از شهر اصفهان از وجود پاتوق‌های جرم و فساد پاک‌سازی شده است که تا پایان سال این تعداد به 20 نقطه خواهد رسید.

وی ارتقاء سطح امنیت اجتماعی و برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی را از دیگر مأموریت‌های پلیس در سال جاری خواند و بیان کرد: در بحث جمع‌آوری و کشف شبکه‌های مفاسد اجتماعی که دشمن نیز بر روی آن برنامه‌ریزی کرده در تمام شاخصه‌ها با افزایش حداقل 200 درصد و سقف 400 درصد روبرو هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان مقوله تصادفات را پنجمین مأموریت انتظامی استان قلمداد و خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها کاهش تصادفات فوتی را در استان داشتیم اما بازهم قابل‌قبول نیست و باید برای رسیدن به شاخص استاندارد تلاش کنیم.

وی با اشاره به کاهش 9 درصدی فوتی تصادفات در استان تصریح کرد: بخشی از تصادفات به مردم و راننده‌ها مربوط می‌شود و بخش دیگری از آن نیز مربوط به مشکلات جاده‌ها، تجهیز و تقویت ایمنی سطح راه‌ها است که باید رفع شود.

آقاخانی اولویت اول ناجا را ارتقای فضای معنوی و انقلابی دانست و اظهار کرد: برگزاری 3 هزار و 100 جلسه برای همسران پرسنل، 958 جلسه با خانواده‌ها و برگزاری حدود 210 جلسه اخلاقی و کاربردی برای توانمندسازی کارکنان وظیفه، از اقدامات مجموعه انتظامی استان اصفهان است.

این مسؤول درباره اقدامات علمی صورت گرفته نیز گفت: ارتقای سطح علمی کارکنان و ارتباط با مراکز دانشگاهی از مواردی است که به آن توجه ویژه‌ای داریم به نحوی که 850 نفر از پرسنل نیروی انتظامی استان در دانشگاه علمی و کاربردی انصارالهدی در حال تدریس هستند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان از وجود قرارگاه جهادی آموزش در پلیس استان خبر داد و خاطرنشان کرد: امروز مأموریت‌های پلیس، مأموریت سخت‌افزاری نیست بلکه نرم‌افزار است که امروز در عملیات‌ها برای ما حرف اول را می‌زند.

وی در حوزه کشفیات با اشاره به تأثیر اطلاع‌رسانی مردم بر عملکرد پلیس در این بخش تصریح کرد: در یک سال گذشته ارتباط مردمی با سامانه 110 پلیس در استان یک‌میلیون و 800 هزار نفر بوده که نشان‌دهنده ارتباط، علاقه و تعاملی است که میان مردم و پلیس وجود دارد.

آقاخانی 78 درصد از نحوه کشفیات در استان را به‌صورت علمی دانست و افزود: در بحث کشفیات کالای قاچاق از نظر ریالی113 درصد افزایش داشتیم که در این خصوص 2 هزار و 527 نفر دستگیر و حدود 600 میلیارد و 50 میلیون ریال مواد کشف‌ شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در تشریح عملکرد حوزه آموزش این مجموعه گفت: برگزاری 164 دوره برای ارتقا آموزش کارکنان، برگزاری دوره‌ای با حضور 6 هزار نفر و برگزاری دوره حرفه‌ای با حضور 600 نفر از کارکنان ازجمله فعالیت‌هایی است که در راستای ارتقای علمی کارکنان صورت گرفته است.

وی از وجود 10 گروه علمی، آموزشی و تخصصی در نیروی انتظامی استان اصفهان خبر داد و اظهار کرد: در آموزش حرفه‌ای 82 درصد افزایش و در برگزاری دوره‌های آموزشی با حضور 19 هزار و 524 نفر با 20 درصد افزایش نسبت به سال 93 روبرو هستیم.

آقاخانی اذعان کرد: در حوزه اراذل اوباش و مزاحمین خیابانی با 23 درصد افزایش در برخورد، در حوزه محصولات ضد فرهنگی با 30 درصد افزایش برخورد و در انهدام باندهای فساد با 30 درصد افزایش در سطح استان عمل کرده‌ایم.

وی با اشاره به اقداماتی که پلیس استان در حوزه اجتماعی و مشاوره‌ای انجام داده تصریح کرد: در حوزه مشاوره بیش از 30 هزار مراجعه‌کننده داشتیم که از این میزان 75 درصد پس از مشاوره مشکلشان حل‌ شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با اشاره به فعالیت‌های حوزه آموزشی مباحث اجتماعی خاطرنشان کرد: در سه مقطع آموزش و پرورش برای 3 هزار و 500 نفر جلسات آموزشی برگزار شد و در کانون‌های فرهنگی و مساجد نیز 2 هزار و 500 جلسه را برای ارتقای سطح آگاهی مردم برگزار کردیم.

وی در پایان از برگزاری نشست‌ها و جلسات در ادارات و کارخانه‌ها گفت و بیان کرد: یک هزار و 170 جلسه، 370 نمایشگاه و 12 هزار ماهنامه از اقدامات دیگری است که در این حوزه انجام دادیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها