خبرهای داغ:
همزمان با هفتمین روز از هفته دفاع مقدس، تازه های پژوهشی منتشر شده در زمینه شهدا رونمایی شد.
کد خبر: ۸۷۵۳۹۹۵
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
تازه های پژوهشی موسسه روایت سیره شهدا در قم رونمایی شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سه اثر در حوزه دفاع مقدس به نام های « روایت نامه »، « کام داد » و « روایتگر » از تازه های پژوهشی موسسه روایت سیره شهدا در قم رونمایی شد.

حجت الاسلام محمدباقر نادم، معاون پژوهشی و مطالعات راهبردی مؤسسه روایت سیره شهدا در مراسم رونمایی از محصولات پژوهشی مؤسسه روایت سیره شهدا که در سالن جلسات این مؤسسه برگزار شد، با اشاره به کتاب روایت‌نامه، اظهار داشت: ‌این کتاب، مجموعه موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب در طول 37 سالی که از پیروزمندی شکوهمند انقلاب اسلامی سپری شده است، در زمینه فرهنگ جهاد و شهادت بیان کردند،‌ که به صورت الفبایی جمع‌آوری شده است.

وی خاطرنشان کرد: ‌استقامت،‌ دشمن‌ستیزی، آتش بس، بصیرت، جانبازی و جهاد از کلیدواژه‌های رهبر معظم انقلاب است و در واقع منظومه فکری ایشان، در زمینه دفاع مقدس و انقلاب در این کتاب ترسیم شده است.

نادم افزود:‌ کتاب‌های دفاع مقدس با نگاه تخصصی و کاربردی در زمینه روایتگری، روانشناسی، برخورد با جوانان و نوجوانان، ‌نیازمندی‌ها و شبهات است.

معاون پژوهشی و مطالعات راهبردی مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به استفاده از تاریخ شفاهی،تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در زمینه تاریخ‌نگاری شفاهی جنگ تأکید کردند، به همین دلیل از راویان جانباز برای تألیف کتاب‌ها استفاده شده،‌ این افراد جنگ را از نزدیک مشاهده کرده‌اند، بنابراین مستندات مناسبی را می‌توانند بازگو کنند.

حجت‌الاسلام ابوالفضل نورانی، نویسنده کتاب « کام دادا » و « روایتگر » نیز در این مراسم، عنوان کرد:‌ کتاب کام دادا، بر اساس تأکیدات و فرمایشات رهبری که بیان داشتند، دشمن درباره مسائل مهم اجتماعی به تحریف می‌پردازد و در مورد دفاع مقدس نیز، این تحریفات را دارد، تالیف شده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواستند، وقایع جنگ قابل دسترس نباشد، بنابراین، ‌سعی شده در این کتاب بدون هیچ اغراق‌گویی، فضای معنوی شهادت رزمندگان ترسیم شود.

راوی و نویسنده دفاع مقدس با بیان اینکه خانواده‌های رزمندگان از حوادث جبهه آگاهی ندارند، خاطرنشان کرد:‌ زندگی در جبهه از ابتدا تا انتها در کتاب کام دادا بیان شده، بنابراین شرایط رزم، شهادت و زندگی در جبهه را دربرمی‌گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها