خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان:

انقلابی‌گری، ولایت‌مداری و بصیرت‌افزایی روح قیام اباعبدالله(ع) است

امام جمعه دامغان با بیان اینکه گفتمان عاشورا با تکیه بر اصل فریضه امر به معروف و نهی از منکر درس‌های انسان‌ساز فراوانی برای همه نسل‌ها دارد، گفت: انقلابی‌گری، ولایت‌مداری و بصیرت‌افزایی روح قیام اباعبدالله(ع) است.
کد خبر: ۸۷۵۳۹۹۲
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان که در محل سالن جلسات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان با موضوع محوری هفته امر معروف و نهی از منکر و آیین سوگواری ماه محرم الحرام برگزار شد، اظهار داشت: کلام روحانیان و بیان وجوه مختلف قیام کربلا و سیره اباعبدالله اصل و اساس آیین‌‌های سوگواری سیدالشهدا(ع) است و حذف این بخش اصلی از مراسم‌های ماه محرم و تنها پرداختن به مداحی آسیبی جدی، حرکت در مسیر اهداف دشمن و غیرقابل پذیرش است.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دامغان نخستین هدف قیام کربلا را احیای فرهنگ و گفتمان اصیل شیعی با تکیه بر امر به معروف و نهی از منکر و بصیرت افزایی عنوان و تصریح کرد: عمق بخشی به آموزه‌های اعتقادی دیگر ویژگی این حرکت بی‌بدیل بود که امروز ما نیز بر برگزاری آیین‌های سوگواری سیدالشهدا عمقی‌نگری را اساس تلاش و تبلیغ خود قرار دهیم.

امام جمعه دامغان با ذکر این نکته که امام حسین(ع) با حرکت الهی خود خواص و عوام را بیدار کرد، خاطرنشان کرد: امروز خانواده‌های ما در معرض آسیب‌های فراوانی هستند و منابر و تریبون‌ها باید در مسیر آگاه‌سازی مردم استفاده شود، همانا هوشیار نمودن جامعه و بصیرت بخشی سومین هدف و پیام قیام حسینی بود.

وی با اشاره به اینکه توجه به جوانان به‌ویژه در عرصه حفظ و حمایت از ولایت و آرمان‌های انقلاب و احیای فریضه انسان‌ساز امر به‌معروف و نهی از منکر، نشر عملی پیام عاشورا است، افزود: پنجمین هدف آیین‌های عزاداری حسینی توجه به روح قیام کربلا و استمرار روحیه انقلابی‌گری و ولایتمداری است و تلاش در راستای اقتدار فرهنگ دینی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان رهاندن جامعه از سلسه آلودگی‌هایی که به واسطه استفاده نادرست از اینترنت و رواج شبکه‌های اجتماعی، دچار آن شده‌ است و تزریق اندیشه‌های صحیح به جامعه را دو هدف دیگر نهفته در روح عزاداری سالار شهیدان برشمرد و گفت: امر به معروف عملی در مراسم‌های محرم و صفر یعنی اشاعه مواضع انقلابی، رفتار اجتماعی صحیح و ترویج اعتقادات دینی و اندیشه ورزی، بی‌تردید از این مسیر می‌توان سلامت را به جامعه تزریق کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان توجه به سرمایه‌های معنوی، تلاش برای رشد عقلانی و جلوگیری از ورود انحرافات و بدعت‌ها به آیین‌های سوگواری اباعبدالله(ع) را سه نکته کلیدی دیگری برشمرد که باید به آنها توجه شود و تصریح کرد: افکار عمومی باید به سمت بزرگداشت سرمایه‌ها و ارزش‌های معنوی جامعه اسلامی پیش برود.

امام جمعه دامغان با تأکید بر ضرورت ترویج تربیت عقلانی بر پایه امر به معروف و نهی از منکر و نیروسازی از خانواده تا مدارس، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و صحنه‌های مختلف اجتماع برمدار سیره و مکتب حسینی، خاطر‌نشان کرد: امر به معروف یعنی نظارت اجتماعی از دیدگاه اسلام از این‌رو خادمان و فعالان دستگاه عزای حسینی باید از رسوخ شکلی و محتوایی بدعت‌ها به مراسم‌های این ایام جلوگیری کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها