در سفر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به خوزستان انجام گرفت
آيين بهره‌برداري از يك هزار و 870 واحد مسكن محرومين در روستاهای آبادان و خرمشهر و 28 مدرسه بنیاد بركت در استان خوزستان با حضور محمد مخبر رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره)، عليرضا تابش رييس بنياد مسكن انقلاب اسلامي، عارف نوروزي مدير عامل بنياد بركت، غلامرضا شريعتي استاندار خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۳۹۹۰
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، آيين بهره‌برداري از يك هزار و 870 واحد مسكن محرومين در روستاهای آبادان و خرمشهر و 28 مدرسه بنیاد بركت در استان خوزستان با حضور محمد مخبر رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره)، عليرضا تابش رييس بنياد مسكن انقلاب اسلامي، عارف نوروزي مدير عامل بنياد بركت، غلامرضا شريعتي استاندار خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما دكتر مخبر در آیین بهره‌برداری از 28 مدرسه برکت با 190 کلاس درس در مناطق محروم استان خوزستان که در دبیرستان 12 کلاسه برکت در کوی فرهنگیان آبادان برگزار شد، اظهار داشت: مردم خوزستان در طول هشت سال دفاع مقدس رنج و مشقت‌های زیادی را تحمل کردند و اکنون بخش زیادی از مردم از زندگی کردن در محل تولد خود نیز محروم هستند .

وی کمک به اشتغال استان را هدف اصلی این سفر دانست و افزود: مردم خوزستان نباید علاوه بر تحمل رنج دوران جنگ، از مشکلات معیشتی و اقتصادی برخوردار باشند.
رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) بیان کرد: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب و توجه ویژه ایشان به خوزستان نیاز است که در راستای خدمت‌رسانی به این استان تلاش کنیم.

دکتر مخبر با بیان این‌که در شهرستان آبادان تاکنون اقدامات خوبی در زمینه اشتغال و رونق اقتصاد انجام گرفته است گفت: در حال حاضر 2007 پروژه در سطح این شهرستان آغاز شده و در سال آینده نیز یک هزار پروژه برای این منطقه تعریف خواهد شد.
وی افزود: توانمندسازی مردم از نظر اقتصادی یکی دیگر از اهداف اصلی ما به شمار می‌رود.

رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره)  همچنین به ایجاد اشتغال پایدار در خوزستان اشاره داشت و گفت: تلاش‌های ما در جهت ایجاد اشتغال برای 21 هزار نفر در سطح خوزستان است که با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا چهار سال آینده محقق خواهد شد.
دکتر مخبر تصریح کرد: ایجاد اين اشتغال در سطح استان خوزستان بدون شک تحول عظیمی را در استان ایجاد خواهد کرد.

بنا بر اين گزارش پس از افتتاح مدارس، تعداد 1870 واحد مسکن محرومین مقاوم‌سازی شده در روستاهای شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استاندار خوزستان به بهره‌برداری رسید.

با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، قرارداد ساخت 4000 واحد مسکن محرومین در روستاهای جنگ‌زده‌ و تخریب‌شده از زمان جنگ تحمیلی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، در سال 1394 منعقد شده است که از این تعداد 1870 واحد تکمیل شده است و در جریان سفر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان خوزستان، این واحدهای مسکونی افتتاح شدند.

از تعداد 1870 واحد مسکن محرومین که روز چهارشنبه به بهره‌برداری رسیدند، 960 واحد در روستاهای آبادان و 910 واحد در روستاهای خرمشهر قرار دارند.

در ادامه دكتر مخبر ظهر امروز نيز به همراه جمعی از مسئولان استان از نیروگاه گازی شهرستان آبادان بازدید کرد.

این نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت ۸۱۳ مگاوات، با ایجاد فرصت شغلی برای ۸۲۰ نفر در منطقه‌ای محروم در نزدیکی آبادان در حال بهره‌برداری است.
در حاشیه‌ این بازدید، دکتر محمد مخبر در مراسم تجلیل از خانواده‌های مدافعان حرم نیز شرکت کرد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در آیین تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم که با حضور جمعی از مسئولان استان در نیروگاه گازی آبادان برگزار شد اظهار کرد: مدافعان حرم در سال‌های اخیر با جان فشانی‌های خود از حرم اهل بیت (ع) محافظت کرده و بسیاری از توطئه‌های دشمنان تکفیری را خنثی کردند.

وی افزود: مدافعان حرم دلیرمردانی هستند که در جبهه های سوریه و عراق با تمام قوا در برادر دشمنان داعشی مقابله کرده و با رشادت‌های خود روز به روز بر پیروزی‌های این دو منطقه می‌افزایند.

وی ضمن تقدیر از نقش والای مدافعان حرم در امنیت کشور بیان کرد: اگر رشادت‌های این دلاورمردان در جبهه‌های سوریه و عراق نبود سرنوشت حرم اهل بیت( ع) مشخص نبود و روز به روز شاهد ویرانی در این دو کشور بودیم.

شايان ذكراست؛ در جریان سفر آقای دکتر مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و هیأت همراه به استان خوزستان در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 7 و 8 مهر ماه، تعدادی از پروژه‌های زیربنایی و مدارس و طرح‌های توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت و گروه توسعه اقتصادی تدبیر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
ارسال نظرات