رئیس هیأت مدیره بیمه تعاون گفت: یکی از اهداف اصلی بیمه تعاون اشتغالزایی در کشور است اما برخی می خواهند در این راه سنگ اندازی کنند که ما چنین اجازه‌ای نخواهیم داد.
کد خبر: ۸۷۵۳۹۸۵
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، عصر روز گذشته (سه شنبه 6مهرماه) جلسه اعضای کمیسیون سرمایه، بانک و بیمه اتاق تعاون و مسوولان شرکت بیمه تعاون به منظور افزایش همکاری و تعامل برگزار شد.

محمدرضا نظام آبادی رئیس هیأت مدیره بیمه تعاون در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، به جلسه مدیران بیمه تعاون با کمیسیون سرمایه، بانک و بیمه اتاق تعاون اشاره کرد و اظهار داشت: کمیسیون سرمایه، بانک و بیمه اتاق تعاون کمیسیونی تخصصی است که در نشستی که با این کمیسیون داشتیم، راهکارهای افزایش همکاری و تعامل با اتاق تعاون را مورد بررسی قرار دادیم.

وی در ادامه اذعان کرد: اتاق تعاون به عنوان یکی از اعضای شورای عالی پول و اعتبار دارای 13 کمیسیون تخصصی است که کار کمیسیون بانک و بیمه هم سامان دهی و نهادینه شدن اصل 44 قانون اساسی است که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند "باید تعاون به عنوان یکی از ارکان اقتصاد شناخته شود" و بر همین اساس در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه هم این اصل آمده است. متأسفانه تاکنون تنها 7 الی 8 درصد از سهمی که باید به تعاونی ها اختصاص پیدا کند، محقق شده است، البته در حال سیاستگذاری و برنامه ریزی هستیم تا این اصل قانون اساسی که کمک بزرگی هم به بیمه تعاون می کند تحقق یابد.

مرعشی مدیر کمیسیون های تخصصی اتاق تعاون ایران گفت به منظور بهره مندی حداکثری از ظرفیت های سایر کمیسیون های تعاون  باید جلسات مستمر با حضور روسای کمیسیون های 13 گانه و مدیران ارشد بانک بیمه و صندوق ضمانت وزارت تعاون برگزار شود.

پاک بین رییس کمیسیون تخصصی بازارسرمایه بانک و بیمه نیز گفت با توجه به استقبال اخیر بخش تعاون از طرح ها ی پیشنهادی بیمه تعاون،این شرکت می بایست  با ارایه خدمات و امتیازات خاص و طراحی بیمه نامه های مور نیاز بخش تعاون؛ انگیزه ورود بخش تعاون را مضاعف کند.

رئیس هیأت مدیره بیمه تعاون با بیان اینکه تعاونی‌ها در همکاری با بیمه تعاون عملکرد خوبی داشته اند، تصریح کرد: در اصل باید بگوییم سهامداران اصلی بیمه تعاون، شرکت های تعاونی هستند چرا که بیش از 50 درصد سهام ما در اختیار شرکت های تعاونی است. اتحادیه مصرف فرهنگیان،مسکن، تعاونی بنیادتوسعه کار آفرینی استان اردبیل،تعاونی کارکنان ایران خودرو ، اتحادیه تعاونی مصرف سپه، اتحادیه و تعاونی های مختلف دیگر سهامداران ما هستند و تنها 15 درصد سهام ما در اختیار بانک توسعه تعاون قرار دارد که ما آن را هم از جنس تعاونی می دانیم.

وی با تأکید بر اینکه بیمه تعاون یک بیمه غیر دولتی با ساختار تعاونی سهامی عام است، افزود: بر اساس ماده 4 خدمات کشوری، بند سوم ماده 12 برنامه چهارم توسعه این را صراحتا اعلام کرده که این بیمه دولتی نمی باشد و ما طبق اساسنامه تحت نظربیمه مرکزی و نظارت وزارت کار و رفاه اجتماعی هستیم، با این وجود به صراحت می گوییم که دولتی نیستیم، اما ما یک سری اصلاحات ساختاری در مجموعه داشتیم تا بیمه تعاون را به صورت فنی، کلاسیک و سیستمی وارد عرصه رقابت کنیم و به عنوان یک بیمه مطرح در سطح کشور به خصوص بخش تعاون خود بپردازد که متأسفانه این اصلاحات مقداری به مزاج بعضی افراد خوش نیامد و بی‌تقوایی‌هایی را از خود نشان دادند که ما از خداوند اصلاح این افراد را طلب می‌کنیم.

نظام‌آبادی با اشاره به حواشی بوجود آمده برای این شرکت بیمه‌ای گفت: چندی پیش برخی رسانه‌ها ادعای وجود حقوق‌های نجومی در بیمه تعاون را کردند و خواستند با این مدارک جعلی، موج تخریبی علیه ما ایجاد کنند. اما بیمه تعاون یک شرکت  تعاونی سهامی عام بوده همانطور که  جناب آقای دکتر همتی رییس کل محترم بیمه مرکزی فرمودند حقوق هیات مدیره به مجمع  آن شرکت و مجموعه مربوط می شود و طبق قانون تجارت تصمیمات هیات مدیره که منتخب مجمع عمومی هستند ، نافذ و قانونی می باشد و شرکت بیمه تعاون روشنگری‌هایی در این خصوص انجام داد و مدارک لازم را به بیمه مرکزی وسایر نهاد های نظارتی وقانونی ارسال کردو در حال پیگیری قضایی از این حاشیه سازان است.

ودر پایان تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی بیمه تعاون اشتغالزایی در کشور است اما برخی می خواهند در این راه سنگ اندازی کنند که ما چنین اجازه‌ای نخواهیم داد.
ارسال نظرات