خبرهای داغ:

همایش مداحان و تجلیل از پیرغلامان اهل بیت (ع) باغملک برگزار شد

با حضور امام جمعه شهرستان ، مسئول بسیج مداحان استان خوزستان ، فرمانده سپاه ناحیه باغملک ، جمعی از پیرغلامان، مداحان استانی و شهرستان و مسئولین ، اولین همایش مداحان و تجلیل از پیرغلامان و پیشکسوتان اهل بیت (ع) در تالار فردوسی باغملک برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۳۹۶۹
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
عباس نبگان مسئول بسیج مداحان استان خوزستان با بیان اینکه مداحی شغل و صنف نیست بلکه  ادای مسئولیت است گفت : برای ادای این مسئولیت  باید علم مدیریت آن را فراگرفت ، در دو ماه محرم و صفر کار مداحان تربیت عام است و کار تربیتی عوام در هیئت صورت می گیرد همانطور که کار تربیتی تخصصی در مسجد و حلقه ها صورت می گیرد .

 

وی با اشاره به اینکه کار مداح جریان سازی و بصیرت افزایی ست عنوان کرد : در این راه باید مطالبات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه  قرار دهیم و در بحث حجاب و عفاف ، فضای مجازی ، نفوذ و جریان های انحرافی که خاصه استان خوزستان است ورود پیدا کنیم.

 

 

نبگان افزود : نفوذ را جدی بگیرید زیرا باعث شد خیلی از بزرگان هم دچار لغزش شوند و هیئت ها باید جریان ساز و همتراز انقلاب اسلامی باشند اگر خروجی هیئت ها و جلسات سرباز و نیروی انقلابی شد موفق هستیم .

 

 

در این همایش حجت الاسلام و المسلمین هاشمی نژاد امام جمعه شهرستان باغملک گفت : مداح انقلابی اهل بیت (ع) به هیچ چیز نیازی نخواهد داشت زیرا تمام قدرت ها در برابر قدرت وحیانی امام حسین (ع) ذلیل اند و تمام رشته های بریده عالم با اشک خالصانه برای حسین (ع) متصل می شود .   

امام جمعه باغملک عنوان کرد : در آستانه ماه حزن و اندوه هستیم کارمداحان که بصیرت دادن و روشنگری جامعه است از الان شروع می شود گاهی بعضی تعریف شان از مداح صدای خوش است و هر کس مجلس شلوغ تر باشد مداح خوبی است .

 

وی افزود : کار مداح ومجلس گردان این است که معارف امام حسین (ع) را در قالب شعر و مدح به جامعه عرضه کند تا جامعه اسلامی و عدالت خواه دنباله رو این معارف باشند و اگر کسی دنبال هدایت باشد باید زیر چراغ امام حسین (ع) قرار بگیرید چراغدان و نورانیت حسین را بصورت واقع به جوانان نشان دهید .   

 

وی به آسیب های مداحی اشاره کرد و بیان کرد : ممکن است در هر جایی به اقتضای فرهنگ مکانی مدح و مداحی دچار آسیب شود و آسیب جدی مداحی محتوای اشعاری ست که به مداح داده می شود که  منحصر در  مداحی نیست بلکه در سخنرانی هایی مختلف گاهی محتوای صحبت آنها بصورت مستمر ضلالت و گمراهی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی نژاد اذعان داشت : مداح اگر محتوای اشعار خود را نسنجد و با میزان ابی اباعبدالله متوازن نکند اشعار او برای اهل بیت (ع) آسیب می شود و  گاهی آسیب به این شکل است که کسی در ایام غیر حزن و اندوه برای لعب و لهو بخواند و در مقابل مداح پیاله های مست کننده عرقیات سرو شود و مداح برای آنها آواز بخواند .

 

وی با بیان اینکه جامعه همتراز انقلاب اسلامی باید آسیب های شکلی اساسی ترین راهبردهای جامعه مهدویت را از بین ببرد گفت: یکی از آسیب ها همین است که مداح ده روزعاشورا کسی باشد که در ایام دیگر مشعور به چیز دیگری ست .

 

وی با بیان اینکه  زینت امام صادق (ع) رفتار شیعه گری بر میزان تحریف شده شیعه حقیقی است  عنوان کرد : زینت امام صادق (ع) برای سخنران و مداح این است اگر لباس مداحی به  تن کردیم در مجالس دیگر که هم شان امام صادق (ع)  نیست خواننده دیگران نشویم حتی اگر  میلیارد تومان هزینه کنند.

  در بخش دیگر این برنامه حاج رضا نبوی مداح استانی به مدح و مرثیه امام حسین (ع) پرداخت.

   

در پایان این همایش از پیرغلامان و پیشکسوتان اهل بیت (ع) تجلیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها