مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهید مطهری :

حدود چهل روحانی قریب الاجتهاد درهشت سال دفاع مقدس شهید شدند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهید مطهری تهران بزرگ گفت: براساس آمارهای موجود حدود چهل روحانی قریب الاجتهاد درهشت سال دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نایل شدند.
کد خبر: ۸۷۵۳۹۳۸
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ؛ حجت الاسلام شیخ حبیب مولایی  به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: نقش تاریخ ساز روحانیت در صد سال اخیر مانند فتوای تحریم تنباکوی آیت الله میرزای شیرازی، انقلاب میرزا کوچک خان جنگلی در گیلان، قیام شیخ محمد خیابانی در تبریز، مبارزات شهید مدرس با استبداد رضاخانی، نقش آیت الله کاشانی در نهضت ملی صنعت نفت و از همه مهمتر رهبری بی بدیل امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم سکانداری نهضت توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه جهان، نشان از تاثیرگذاری این قشر درتاریخ ایران دارد.
حجت الاسلام مولایی افزود: روحانیون در دوران هشت سال دفاع مقدس علاوه بر تشویق و بسیج مردم به حضور در جبهه ها با تلطیف روحیه رزمندگان و فرماندهان جنگ با توکل به خدا و توسل به اهل بیت و ائمه اطهار، با حضور پیشتازانه خود در جبهه های حق علیه باطل جلوه های ناب شهادت طلبی را به منصه ظهور رساندند.
وی بیان داشت: روحانیون در دوران دفاع مقدس علاوه بر فعالیت های مذهبی در قسمت هایی مانند، طراحی عملیات، دیده بانی، توپخانه، رانندگی لودر، بولدزر و نفربر، شرکت در واحدهای اطلاعات عملیات و تخریب، خلبانی بالگرد و حتی پزشکی و انجام جراحی در عملیات اورژانسی نقش فعالی نیز داشته اند.
وی به نقش شهید حجت الاسلام ابوترابی و دیگر روحانیون آزاده در اردوگاه های اسرا ایرانی در عراق اشاره کرد و افزود: این روحانیون با مدیریت مدبرانه روحیه مقاومت و ایستادگی اسرای ایرانی در اردوگاه ها ی عراق را تقویت می کردند و با درایت و رهبری ، یاس و ناامیدی را از روحیه رزمندگان در اسارت دور می ساختند.
حجت الاسلام مولایی گفت: روحانیون به عنوان یکی از اقشار مردمی جامعه همچنانکه در دوران جنگ تحمیلی وظیفه دفاع از خاک وطن را احساس می کردند امروزه نیز در حوزه عقیدتی در دفاع از تفکر دینی آماده هستند تا شبهات مختلف در حوزه های سیاسی، مذهبی و نظامی مطروحه در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان را موشکافی و بررسی کنند.
وی با انتقاد از اینکه مجموعه مدونی از عملکرد روحانیت در طول سه دهه پس از پایان جنگ تحمیلی تهیه و به مردم ارائه نشده است، ادامه داد: لازم است از روحانیت که در عرصه دفاع از مرزهای خاکی و عقیدتی در دورهای مختلف انقلاب فعالیت های چشم گیر داشته اند به گونه مورد قدرشناسی قرار بگیرند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهید مطهری تهران بزرگ اظهارکرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس سه نمایشگاه با عنوان بزرگ مردان آسمانی (میدان امام حسین ع ، پارک اندیشه و باغ موزه قصر) در منطقه هفت شهرداری تهران برگزار شده است .
حجت الاسلام مولایی افزود: روحانیون نیز با حضور در این نمایشگاه ها به عنوان مشاوران مذهبی به شبهات دینی وعقیدتی آماده پاسخگویی به مردم هستند.
جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران (1359- 1367) با تجاوز رژیم بعثی عراق به رهبری صدام حسین در 31 شهریور 1359 با حمله هوایی وزمینی عراق به کشورمان آغاز شد.
در این روز همزمان با درگیری های پراکنده مرزی بین 2 کشور، نیروی هوایی عراق به فرودگاه های نظامی و غیرنظامی ایران و نیروی زمینی این کشور با هجوم به مرزهای جنوبی وغربی به ویژه خوزستان جنگ راآغاز کرد و پس از هشت سال جنگ تحمیلی در 29 مردادماه سال 1367با پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل از سوی طرفین به پایان رسید.
منبع ؛ ایرنا
ارسال نظرات
آخرین اخبار