خبرهای داغ:
حجت الاسلام میرعلی اکبری در یادواره شهدا واحد پیشگام علامه حلی شاهرود گفت: تحریم،تهدید،تحقیر شعار دشمن است، روزانه معادل 300 میلیون تومان برای تغییر ذائقه ملت ما خرج می کنند.
کد خبر: ۸۷۵۳۸۵۳
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام سیدمحمد میرعلی اکبری در یادواره شهدای دانش آموزی شاهرود که به همت واحد پیشگام علامه حلی بسیج دانش آموزی حوزه ایمان با حضور بیش از 200 دانش آموز دبیرستان دوره دوم علامه حلی در نمازخانه آموزشگا برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به 112 میلیون فارسی زبان در جهان اظهار کرد: برای این تعداد فارسی زبان 163 شبکه فارسی با هزینه آمریکا تاسیس شده در صورتی که در آمریکا 8 شبکه ماهواره ای رایگان داریم اما برای ایران 163 شبکه فارسی زبان رایگان در حال تولید برنامه و تلاش است.

وی افزود: الگوی ما حضرت رسول الله است و نگذاریم جای ارزش ها در جامعه عوض شود؛ جنگ ما دیگر جنگ آسمانی،زمینی و دریایی نیست و جنگ تفکرهاست، دیگر جنگ زاغه و مهمات ها نیست جنگ ذائقه و تفکرهاست.

میرعلی اکبری خاطر نشان کرد: تحریم،تهدید،تحقیر شعار دشمن است، روزانه معادل 300 میلیون تومان برای تغییر ذائقه ملت ما خرج می کنند.

وی تصریح کرد: آیا یکبار شده برای امام زمان(عج) کتک بخوریم، سبک زندگی ما باید برساس پیشوایان دینی و شهدا باشد،در کشورهای دیگر برای کشته های خود نماد می سازنند اما در کشور ما برای دفن شهدای گمنام ایراد می گیرند.

عضو موسسه سیره شهدا قم با اشاره به خاطراتی از شهدا اظهار کرد: شهدای ما برای حفظ ارزش ها تلاش کردند و حاضر بودند در امتحان و درس و بحث نمره کم بگیرند اما ارزش هایشان حفظ شود و نمونه این موضوع شهید چنران که گفتند باید کراوات بزنی و در امتحان شرکت کنی و او نزد و 2 نمره از امتحانش کسر شد اما باز 18 شد و بالترین نمره کلاس را گرفت.

وی ادامه داد: شهید زین الدین در مجلسی عروس بد حجاب بود همه نگاه می کردند او شروع کرد به اذان گفتن تا نگاه ها به او جلب شود و مردم چند لحظه هم که شده گناه نکنند و این سیره عملی شهدای ماست که با رفتار خود امر به معروف و نهی از منکر می کردند نه با خشونت و فشار و زور چرا که این امر به معروف اثرگذار است.

میرعلی اکبری با اشاره به شهادت شهید احمد وکیلی ناطق گفت: این شهید را زنده زنده پوست کندند و با هویه موهای بدنش را سوزاندن و در آب نمک جوش او را انداختند و نعل به پایش زدند اما دست از ارزش هایش بر نداشت و این است مقاومت و اقتداری که دشمنان از آن وحشت دارند و می خواهند از ما بگیرند.

در این مراسم مداحان اهل بیت در ثای شهدا به مرثیه خوانی پرداختند و نماز ظهر و عصر نیز برپاشد و یاد 127 شهید دانش آموز شهرستان شاهرود گرامی داشته شد.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها