خبرهای داغ:
سردار مرتضوی؛ فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در جلسه شورای اداری شهرستان شیروان گفت: شیروان می تواند با محیط، نیروی کار و آب وهوای مساعدی که دارد قطب گیاهان دارویی باشد.
کد خبر: ۸۷۵۳۸۳۶
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ "سردار سیدحسن مرتضوی" فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در نشست شورای اداری شهرستان شیروان گفت: مقام معظم رهبری دغدغه هایی را مطرح می کنند و نگرانی ها و هشدارهایشان را در جلسات و نشست های متعدد به مسئولین نظام اعلام می فرمایند.

وی گفت: برای اینکه انقلاب اسلامی ما از مسیر تعریف شده خارج نشود و شتاب خود را در موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و دفاعی داشته باشد باید منویات ایشان را به خوبی گوش کرد.

سردار مرتضوی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی ما اجماع  بر این دارند که به نظام اسلامی و استقلال ما خدشه وارد کنند و از مسیر خود منحرف و ایران را با خواست خودشان گره بزنند.

وی افزود: دشمنان ما چیزی جز وابستگی و سرسپردگی و خدمت به نظام سلطه نمی خواهند که تجربه کشور ما و کشورهایی که در مقابل نظام سلطه ایستاده اند را به خوبی نشان داده است.

این جانباز دوران دفاع مقدس گفت: در بحث اقتصاد کشور نگرانی هایی وجود دارد و آن این است که از ظرفیت های موجود خود غفلت کرده ایم و عملاً می خواهیم به عنوان یک کشور مصرف کننده نگاهمان به دیگران باشد و دست آوردهای آنان را استفاده کنیم.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) گفت: همه کارشناسان اقتصاد به این موضوع اذعان دارند که اگر ایران از حیث اقتصادی مستقل بماند، باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی همه به میدان بیایند.

وی گفت: چهار سال از اقتصاد مقاومتی می گذرد ولی خروجی‌ها در حد انتظار و مطالبه مقام معظم رهبری نیست و در حد ضوابط و توانمندی های کشور نیز نیست و به نوعی ما را با آسیب مواجه می کند.

سردار مرتضوی گفت: امروزه اگر قرار است تنها اقتصاد ما مقاوم و مصون از آسیب باشد باید بر مبنای اقتصاد مقاومتی همه الزامات و اقدامات کشور در قالب سیاست های اقتصاد مقاومتی که ابلاغ شده است پیش برود.

وی گفت: در طول تاریخ، کشورهایی که توانسته اند به موفقیت برسند و در تمامی صحنه ها سرآمد بوده اند کشورهایی هستند که به موضوع اقتصاد داخلی توجه کرده اند.

وی افزود: ما برای تحقق اقتصاد پویا نیازی به خارج نداریم و در وهله اول برای این اقتصاد پویا احتیاج به مواد اولیه و منابع غنی داریم که بنا به اذعان دوست و دشمن، ایران اسلامی ما غنی از منابع از جمله انرژی است.

سردار مرتضوی افزود: اگر بحث اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اصل درون زا است به خاطر این است که توانمندی های زیادی در داخل کشور داریم.

 فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) گفت: اگر ما بخواهیم مهاجرت معکوس را محقق کنیم راه و چاره آن اقتصاد مقاومتی است که با انجام آن این اتفاق به راحتی صورت می گیرد.

وی گفت: 143 هزار تن محصولات باغی و زراعی در این استان ضایع و تباه می شود و ریالی از آن به فروش نمی رسد و علی رغم اینکه آب مصرف می کند و نیروی کار و هزینه نگهداری برای آن صرف می شود ولی از بین می روند .

سردار مرتضوی گفت: شیروان می تواند با محیط، نیروی کار و آب و هوای مساعدی که دارد قطب گیاهان دارویی باشد و متاسفانه با نبودن زنجیره مناسب برکات زیادی از این استان خارج می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها