جعفر قادری گفت: چرا صندوق توسعه ملی تسهیلاتی برای اموراتی مثل ساخت هتل بلاروس پرداخت می‌کند که منفعت ملی ندارد و این نوع تسهیلات انحراف از صندوق توسعه ملی است و ایجاد مشکل می‌کند.
کد خبر: ۸۷۵۳۸۱۷
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

جعفر قادری عضو سابق کمیسیون محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: یک سری نگرانی‌هایی در نحوه پرداخت تسهیلات از سوی صندوق توسعه ملی وجود دارد که باید مورد کنکاش قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی نباید برای ساخت هتل در بلاروس تسهیلاتی ارائه دهد افزود: متاسفانه برخی از ایرانیان در بعضی کشورهای دیگر در بخش‌هایی سرمایه گذاری می کنند که هیچ ارتباطی به توسعه و پیشرفت اقتصادی کشورمان ندارد؛ در بلاروس و سایر کشورهایی که مجموعه ‌های تجاری می‌سازند که نیازی به استفاده از تولیدات ایرانی نیست، من نمی‌دانم این موارد با چه ادله‌ای تسهیلات می‌گیرند تا هتل و مراکز تجاری بسازند که هیچ گره اقتصادی از کشورمان را رافع نمی‌کند.

قادری در ادامه اذعان داشت: ارائه تسهیلات برای سرمایه گذاری در مسیرهایی که از تولیدات ایرانی استفاده نمی‌کند محل ایراد و اشکال است؛ در شرایطی که مردم کشورمان نیاز به تسهیلات صندوق توسعه ملی دارند چرا صندوق توسعه ملی تسهیلاتی برای اموراتی پرداخت می‌کند که منفعت ملی ندارد و این نوع تسهیلات انحراف از صندوق توسعه ملی است و ایجاد مشکل می‌کند.

ارسال نظرات