خبرهای داغ:
شکست پیاپی تروریست‌ها و گروه های مخالف مسلح و فرسایش آنان در حلب و دیگر مناطق سبب شده است که نظام سوریه احساس نیاز به مذاکره با آنان نداشته باشد.
کد خبر: ۸۷۵۳۷۶۶
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روزنامه «الدستور» اردن، پس از نبرد آتشین حلب و سکوت آمریکا و بسیاری از کشورها در این باره زمان حل سیاسی بحران سوریه سپری شده است. چند روز دیگر جنگ حلب به پایان می رسد. این شهر بزرگترین پایگاه گروه های تروریستی است که علیه نظام جنگ می کنند.

سکوت بین المللی نشان می‌دهد که پرونده سوریه به طور کامل به مسکو داده شده است. این سکوت به معنای ناتوانی نیست، بلکه بیانگر این است که جهانیان به اقدام های روسیه در پاکسازی حلب از گروه های تروریستی تکفیری خرسند شده اند. روسیه به نمایندگی از جهان به مبارزه با تروریست ها می پردازد. پاکسازی حلب با این شیوه، قدرت گروه های مخالف مسلح را در سوریه فرسوده خواهد کرد. این مساله در وضعیت آنان در دیگر پایگاه به ویژه در جبهه های جنوب سوریه هم تاثیر خواهد داشت. پس از نبرد حلب، نبرد در جنوب سوریه آغاز خواهد شد و برای تضعیف تروریست ها از شیوه های گوناگون به ویژه خشکاندن منابع مالی و تسلیحاتی تلاش خواهد شد.

در اینجا به طور کلی می توان گفت جبهه جنوبی سوریه در نتیجه آنچه در حلب رخ می دهد از هم فروخواهد پاشید. تروریست ها نخواهند توانست در برابر قدرت جنگنده های روسیه پایداری کنند. این به طور کلی نشان می دهد که مخالفان سوریه نفس های آخر را می کشند. پس چه لزومی دارد که نظام سوریه، روسیه، ایران و دیگر کشورهای همپیمان سوریه مجبور شوند با مخالفانی که بسیار ضعیف هستند و در خارج سکونت دارند مذاکره کنند.

ساختار مخالفان مسلح  که با مخالفان سیاسی به طور سری در ارتباط هستند ویران شده است. در این زمینه نمی توان ارتش آزاد و گروه های میانه رو را که گاهی بر اساس ائتلاف سازی ها جنگ می کنند، استثنا کرد. این گروه ها که بر حمایت خارجی شرط بندی کرده بودند هر روز در حال شکست خوردن هستند. همچنین حمایت ها از گروه های مخالف میانه رو هم در حال کاهش است.

یک احتمال دیگر هم وجود دارد و آن این است که یک توافق نانوشته در عرصه بین الملل وجود دارد که به موجب آن به روس ها اجازه داده شده است حلب و دیگر مناطق را از کنترل گروه های تندرو خارج کنند تا در مرحله بعد فقط مخالفان مسالمت آمیز و گروه های میانه رو در حل سیاسی بحران حضور داشته باشند. اما این احتمال اندک است. زیرا با وجود ضعف و شکننده بودن مخالفان، نظام سوریه مجبور به مذاکره با آنان نیست.

هر روزی که به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک می شویم زمان به سود روسیه است. این کشور در نتیجه خلا بین المللی حوزه نفوذ خود را گسترش می دهد. جهانیان تصمیم گرفته اند به خاطر هزینه بالای حمایت از پناه جویان، تروریست و پیامدهای این هزینه ها دست از پرونده سوریه بردارند.

همه این مسائل سبب شده است روسیه به راحتی در سوریه عمل کند. ناظران دور از ذهن می دانند که روسیه با مخالفان مذاکره سیاسی را پیش گیرد. آنان پشتیبانی خود را از دست داده اند و اکنون هیچ ارزشی در میدان های نبرد ندارند. از این رو به احتمال زیاد در هفته های آینده به طور آشکار برای همه گروه های مخالف نظام سوریه عزاداری برپا خواهد شد و پیروزی نظام سوریه اعلام خواهد شد و به خون ریزی ها پایان داده خواهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها