خبرهای داغ:
کاخ سفید:

هنوز هم امکان حل دیپلماتیک بحران سوریه وجود دارد

سخنگوی کاخ سفید گفت که تا چند هفته قبل ما احساس می کردیم که در مسیر مشخصی برای دستیابی به یک راهکار دیپلماتیک برای بحران سوریه قرار داریم و هنوز هم احساس می کنیم که این امکان وجود دارد.
کد خبر: ۸۷۵۳۷۵۳
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رویترز، مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام اختصاص کمک‌های مالی جدید آمریکا به سوریه، گفت: اختصاص کمک‌های مالی بیشتر به خاطر آن بوده است که شرایط در شهر حلب پس از شکسته شدن آتش بس مورد حمایت آمریکا و روسیه بدتر شده است.

وی افزود: تا چند هفته قبل ما احساس می کردیم که در مسیر مشخصی برای دستیابی به یک راهکار دیپلماتیک برای بحران سوریه قرار داریم. هنوز هم احساس می کنیم که این امکان وجود دارد.

وزارت خارجه آمریکا نیز از اختصاص کمک مالی 364 میلیون دلاری برای مردم سوریه خبر داده است.

آن ریچارد دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور مهاجرت، آوارگان و مهاجرت تاکید کرد: منابع مالی جدید آمریکا برای تامین مواد غذایی، سرپناه، آب آشامیدنی سالم، دارو و مراقبت‌های پزشکی و سایر حمایت‌ها هزینه خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: حدود سه چهارم این کمک مالی برای مردمی که در داخل سوریه هستند، اختصاص خواهد یافت و بقیه برای کمک به سوری هایی خواهد بود که این کشور را ترک کرده‌اند.

ریچارد گفت: آمریکا در سال مالی گذشته منتهی به 30 سپتامبر حدود 85 هزار آواره را قبول کرده است. این رقم شامل 12500 آواره سوری بوده که از هدف 10 هزار نفری اعلام شده از سوی دولت بیشتر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها