خبرهای داغ:
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نامه ای به سران برخی کشورهای عربی از احتمال کناره گیری از سمتش در صورت ادامه مداخله کشورهای عربی در امور داخلی فلسطین و به ویژه اوضاع داخلی نابسامان جنبش فتح خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۳۷۲۹
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، برخی منابع آگاه فلسطینی و عربی اعلام کردند که محمود عباس در نامه ای به سران این کشورها گفته که در صورت ادامه دخالت مسئولان عرب در امور داخلی فلسطین و گروه های فلسطینی به ویژه جنبش فتح که خود ریاست آن را بر عهده دارد، احتمال دارد از سمتش کناره گیری کند.
 
مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع مذکور نوشت که لحن عباس در نامه به سران کشورهای عربی بسیار تند بوده است که این به معنای تاثیر مداخله کشورهای عربی در امور داخلی فلسطین و تصمیمات داخلی فلسطینیان است.

این منابع گفتند که ابو مازن از تاخیر در تحقق آشتی ملی بین جنبش های فتح و حماس به رغم تفاهم حاصل شده میان دو جنبش در پاره ای مواقع برای تحقق آشتی داخلی و برگزاری انتخابات به ستوه آمده است اما با این حال از مداخله برخی کشورهای عربی در پرونده آشتی ملی و تلاش برای سنگ اندازی بر سر راه آن شاکی است.
 
این منابع تصریح کردند که برخی کشورهای عربی تمایلی به تحقق آشتی ملی میان جنبش های فتح و حماس ندارند، زیرا  از دودستگی و اختلافات داخلی فلسطین به نفع خود سود می برند.
 
منابع آگاه فلسطینی و عربی تاکید کردند که عباس از کشورهای عربی خواسته دست از تفرقه افکنی میان گروه های فلسطینی و سوء استفاده از اختلافات داخلی آنان بکشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها