خبرهای داغ:
نماینده اسلام آباد غرب با تأکید بر اینکه هر دقیقه اداره مجلس ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، گفت: نباید وقت پارلمان با ارائه برخی گزارش‌ها هدر رود.
کد خبر: ۸۷۵۳۷۲۰
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه پارلمان) در تذکری با استناد به مواد 22 و 24 آیین‌نامه داخلی اظهار داشت: رئیس مرکز پژوهش‌ها با استناد به کدامیک از مواد آیین نامه داخلی در جلسه علنی امروز خانه ملت گزارشی ارائه کرد؟ در حالی که ارائه گزارش‌ها باید به شرح مواد آیین‌نامه صورت گیرد.

فلاحت‌پیشه همچنین گفت: وقتی که یک گزارش به صورت مکتوب تقدیم نمایندگان شده، چرا دوباره باید آن را قرائت کنند و نمایندگان گوش دهند؟ با توجه به اینکه هر دقیقه اداره مجلس 300 میلیون تومان هزینه دارد، چرا وقت پارلمان را هدر می‌دهند؟

وی تصریح کرد: مرکز پژوهش‌ها در یک ارزیابی، نمایندگان فعال و غیرفعال مجلس را در دوره نهم اعلام کرده بود، که بر این اساس نمایندگانی که طرح‌های بیشتری را امضا کرده بودند، فعال و نمایندگانی که امضا نکرده بودند غیرفعال عنوان شدند.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر فلاحت‌پیشه گفت: تاکنون مجلس و مرکز پژوهش‌ها هیچ‌گونه ارزیابی با این ملاک ارائه نکرده که کدام نماینده چند طرح را امضا کرده و کدام نماینده امضا نکرده‌اند.

لاریجانی ادامه داد: طبق ماده 111 آیین‌نامه داخلی، هیأت رئیسه می‌تواند تمام یا بخشی از یک جلسه علنی را برای بررسی امور مهم کشور اختصاص دهد، به همین دلیل، امروز مرکز پژوهش‌ها علاوه بر ارائه گزارش مکتوب، خلاصه‌ای از آن را به نمایندگان مجلس توضیح داد تا ذهن نمایندگان قدری درگیر این موضوع شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها