فرمانده بسیج ناحیه بیجارعنوان کرد

ارائه 59 هزار خدمت در بیمارستان صحرایی بیجار

فرمانده بسیج ناحیه بیجار گفت: بیمارستان صحرایی منطقه حسن آباد در مدت فعالیت خود بیش از 59 هزار خدمت ارائه داده است که این میزان خدمات رسانی درمانی، بهداشتی و فرهنگی یک رکود زنی است.
کد خبر: ۸۷۵۳۶۸۶
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳

حسن عسکری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از کردستان به تشریح فعالیت های بیمارستان صحرایی شهید مراثی تحت حمایت بیمارستان شهید محلاتی تبریز پرداخت و افزود: بیش از 18هزار خدمت کلینیکی شامل متخصصین داخلی، دندانپزشکی، چشم پزشکی، قلب، مغز و اعصاب، کودکان، اپتومتریست، اورژانس و درمان های سرپایی انجام شده است.

وی به انجام خدمات آندوسکوپی، تصویر برداری، آزمایشگاه، کوکاردیوگرافی، TCD، نوارقلب و نوار عصبی برای بیش از هزار و 300 مراجع اشاره کرد و افزود: همچنین در این مدت 114 عمل جراحی در بیمارستان حضرت امام حسین (ع) بیجار نیز انجام شده است.

او ادامه داد: مراجعه مستقیم مرام به درمانگاه توسط سیستم رایانه ای ثبت شده که این مراجعات بیش از هزار و 700 نفر بوده است که توانسته اند ازخدمات سرپایی و مشاوره ای بخش های مختلف بهره مند شوند.

به گفته عسکری، در بخش خدمات آموزشی شامل آموزش بهداشت در مدارس، غربالگری سرطان سینه و آموزش پیشگیری، سنجش بینایی دانش آموزان، غربالگری دیابت، توزیع رایگان دستگاه تست قند خون، سخنرانی بهداشتی و مشاوره ای، توزیع بسته آموزشی، دوره آموزشی با محوریت مسجد نیز خدمات به مردم محروم این دیار ارائه شده است.

دیدار با 26 خانواده معظم شهید منطقه، ویزیت والدین و خانواده آنان توسط رئیس بیمارستان صحرائی، انجام 26مورد عمل جراحی بیماران کاتاراکت چشم در بیمارستان بیجار، تعمیر دستگاه نوار قلب درمانگاه منطقه یاسوکند از خدماتی بود که عسکری به تشریح آنها پرداخت که توسط رئیس بیمارستان و کارکنان خدوم این بیمارستان به مردم ارائه شده است.

وی به امداد رسانی به 2 بیمار بد حال دارای آسم در ساعت 2 بامداد یکی از روزهای فعالیت اشاره کرد و گفت: حضور به موقع کادر پزشکی بیمارستان درمحل زندگی این دو بیمار، موجب نجات آنان از مرگ گردید.

به گفته وی 120کادر، 10پزشک حاذق و برتر این بیمارستان توانستند تعداد 56 روستا در منطقه حسن آباد یاسوکند را نیز تحت پوشش خدمات رسانی این بیمارستان قرار دهند که رکوردی بی سابقه بود.

فرمانده بسیج ناحیه بیجارهمچنین درخصوص هفته دفاع مقدس در شهرستان بیجار اظهار کرد: 17 برنامه در180منطقه در شهرستان بیجار تدارک و در حال اجرا است.

وی برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و شهدای محلات را شاخص برنامه های شهرستان بیجار در هفته دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: تمام این برنامه ها توسط جوانان اعضای پایگاه بسیج منطقه و محله مدیریت و اجرا گردیده است.

شهرستان بیجار با جمعیتی حدود 90هزار نفر که در پنج شهر و حدود 260روستا زندگی می کنند در شرق استان کردستان واقع شده است.

ارسال نظرات