مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

پیاده‌روی اربعین حسینی نماد وحدت شیعه و سنی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی نماد وحدت شیعه و سنی است چرا که کسی آنها را ترغیب به حضور در این پیاده‌روی نمی‌کند و خود مردم در صحنه حضور می‌یابند.
کد خبر: ۸۷۵۳۶۲۷
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی در کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان کردستان در سنندج اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی به حماسه عظیم و نماد بزرگ اجتماعی برای همه مسلمانان تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه همه مردم ما چه شیعه و چه سنی با خلوص نیت وارد کربلا می‌شوند و حرکت عظیم انقلابی تشکیل دادند که به نوعی پاسخگویی به تفکرات تکفیری و سلفی‌گری است، افزود: تکفیری‌ها معتقدند این کارها شرک است اما مسلمانان با عرض ارادت خود به اهل بیت(ع) این تفکر را از بین برده‌اند.

وی یادآور شد: عشق و ارادت به خاندان اهل بیت میان مردم ایران نهادینه شده و کسی نمی‌تواند آنرا از مردم بگیرد و همه مردم به امام حسین(ع) علاقمندند و ارادت مردم به خاندان اهل بیت(ع) هیچگاه از بین نخواهد رفت و از مردم جدا نمی‌شود.

وی بیان کرد: عزت و شرف و آبروی ما در دنیای اسلام به برکت مکتب امام حسین(ع) است انقلاب و زندگی ما و همچنین شهادت‌طلبی ما برگرفته از مکتب امام حسین(ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان همچنین از اربعین حسینی به عنوان فرصتی برای نشر ارزش اسلامی یاد کرد و افزود: در اربعین حسینی اجتماع عظیمی از مردم حضور خواهند یافت و همه آحاد جامعه در این نمایش عظیم شرکت خواهند کرد.

کرمی بیان کرد: مسؤولان و ادارات باید از بُعد نظارتی به این قضیه توجه کنند و برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی به خود مردم واگذار تا از حالت مردمی خارج نشود.

وی هیئات مذهبی را جزو سرمایه‌های اجتماعی برشمرد و گفت: این هیئات با ورود به اجتماعات عظیمی مانند اربعین حسینی یک حرکت فرهنگی بزرگ را در پیش گرفته‌اند و باید از این حرکت فرهنگی بهره‌برداری لازم را داشته باشیم.

وی عنوان کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی نماد وحدت شیعه و سنی است چرا که کسی آنها را ترغیب به حضور در این پیاده‌روی نمی‌کند و خود مردم در صحنه حضور می‌یابند لذا باید فرهنگ ناب و غنی امام حسین(ع) را ترویج دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اضافه کرد: در هیچ جای دنیا نمی‌توان تجمعی این‌چنینی پیدا کرد که گروهی به امام حسین(ع) عرض ارادت کنند لذا با این فرصت پیش آمده باید توسعه فرهنگی و سنت رسول اکرم(ص) را مدنظر قرار دهیم.

کرمی فضاسازی تبلیغی، اطلاع‌رسانی به مردم، آموزش لازم به زائران کردستانی برای ورود به عتبات عالیات عراق، توجیه مبلغین و تهیه بسته‌های فرهنگی برای زائران از جمله مواردی است که باید از سوی ادارات عضو کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین مورد توجه قرار گیرد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی بیان کرد: این پیاده‌روی بزرگترین پیاده‌روی و حرکت مردمی در جامعه به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام سید محمد سادات با اشاره به اینکه سال گذشته روی بحث بسته‌های فرهنگی برای زائران ورود پیدا کردیم و شاهد تاثیرگذاری این مهم بودیم لازم است امسال نیز در این زمینه با برنامه‌ریزی دقیق ورود کنیم.

وی تهیه بسته‌های فرهنگی را نیازمند مشارکت و همکاری ادارات فرهنگی استان خواند و گفت: همه باید در این راستا مشارکت کنند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان کردستان با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال 700 هزار نفر در پیاده‌روی عظیم عاشورا شرکت کنند، افزود: سهم استان کردستان از این رقم 5 هزار نفر است.

وی پیاده‌روی اربعین حسینی را بزرگترین اجتماع بشری عنوان کرد و گفت: هر ساله شاهد افزایش زائران هستیم و دولت هم نیاز است متولی نظارت این مهم شود.

وی افزود: پذیرایی مردم عراق از زائران ایرانی نیز فرهنگ قابل تحسینی است که در کشور عراق صورت می‌گیرد و این بیانگر اهمیت و توجه مردم عراق به زائران اربعین حسینی است.

معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه استان کردستان نیزدر این جلسه استفاده از ظرفیت‌های غنی استان از جمله مربیان حلقه‌های صالحین برای آموزش به زائران اربعین حسینی را امری موثر خواند و گفت: اداراتی که دارای ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌های مردمی هستند باید بیشتر در این زمینه ورود پیدا کنند.

حجت‌الاسلام مهدی فرزی استفاده از ظرفیت بسیج اصناف و بازاریان استان را نیز حرکتی موثر برای اجرای هرچه بهتر پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه دو ماه و نیم تا اربعین حسینی فرصت داریم افزود: در این زمان باقی مانده می‌توان هر هفته در نماز جماعت صندوق‌هایی تعبیه شود تا نمازگزارانی که مایل به کمک برای تهیه بسته‌های فرهنگی به زائران پیاده‌روی اربعین حسینی هستند کمک‌های مالی خود را اهدا کنند.

تهیه بروشور ویژه بانوان زائران اربعین حسینی از سوی جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان به منظور ترویج امر حجاب و عفاف و آموزش احکام به بانوان، اعلام کاهش آسیب‌های اجتماعی در ماههای مذهبی به ویژه در ماه محرم ، تدوین کتابچه‌های آموزشی برای زائران از جمله مطالبی بود که در این کمیته فرهنگی و آموزشی مطرح شد.

ارسال نظرات