عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

«آب» اولویت اول برنامه ششم توسعه است

حمیدرضا فولادگر گفت: ماده 12 قانون رفع موانع تولید و ماده سه لایحه برنامه ششم توسعه بر حمایت از فضای کسب و کار، بخش خصوصی به‌ویژه براساس اولویت‌های چهارگانه تعیین شده، که در رأس آن مسأله آب است، تأکید می‌کند.
کد خبر: ۸۷۵۳۵۴۸
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،  حمیدرضا فولادگر در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی آب و آبفا با اشاره به لزوم توانمندسازی بخش خصوصی در صنعت آب و آب و آبفا، اظهار داشت: تمام سیاست‌های بالادستی نظام بر بهبود فضای کسب و کار و توانمندسازی بخش خصوصی تأکید دارند، چرا که براساس تجربه‌های جهانی موجود موتور محرکه توسعه و عمران کشور در گروِ مشارکت بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت آب و آبفا است.

وی افزود: لزوم استفاده از بخش خصوصی زمانی پررنگ‌تر می‌شود که بفهمیم دولت در مقطع کنونی، ناشی از کاهش درآمدهای نفتی آن طور که باید و شاید توانایی تأمین مالی پروژه‌های کلان را ندارد.
وی تصریح کرد: واگذاری طرح‌های و پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی این حُسن را دارد که در زمان بروز تنش‌ها و بحران‌ها، چنان که در مسأله هسته‌ای و تحریم‌ها نیز پیش آمد، بهتر و چابک‌تر می‌توان به مدیریت پرداخت و آن‌ها را سر و سامان داد.
وی گفت: امیدواریم که بخش خصوصی نیز سعی کند برای تأمین مالی پروژه‌ها تنها به تسهیلات بانکی اکتفا نکند و به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا بازار سرمایه نیز بروند، چرا که این گزینه‌ها نیز می‌توانند راهکارهای خوبی برای تأمین مالی پروژه‌های بزرگ حوزه آب وآبفا باشند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: ماده 12 قانون رفع موانع تولید و ماده سه لایحه برنامه ششم توسعه به صراحت بر حمایت از فضای کسب و کار و بخش خصوصی به‌ویژه براساس اولویت‌های چهارگانه تعیین شده، که در رأس آن مسأله آب قرار دارد، تأکید می‌کند.

فولادگر گفت: نمایندگان مجلس از سه طریق اتاق بازرگانی ایران، اتاق اصناف و تعاونی‌ها با بخش خصوصی در ارتباط هستند و چنانچه بخش خصوصی نقطه نظر، انتقاد یا طرحی برای اجرای بهتر پروژه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه صنعت آب و آبفا دارد می‌تواند از طریق این اتاق‌ها با خانه ملت در ارتباط باشند.

ارسال نظرات