یک بازیگر تئاتر و تلویزیون گفت: عزم ملی وقتی باشد یعنی حکومت، نظام و تفکر نظام متوجه دفاع مقدس باشد زیرا بخش خصوصی به تنهایی نمی تواند دراین زمینه کاری کند وبسیار ضعیف است و کار جنگی سنگین است و بودجه خاصی را می طلبد که این را در وهله اول نظام باید …
کد خبر: ۸۷۵۳۵۱۰
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان "؛اسماعیل سلطانیان بازیگر تئاتر وتلویزیون  گفت: برگزاری این جشنواره ها اعم از جشنواره مقاومت کار بسیار پسندیده ای است و هنرمندان می توانند کارهای یکدیگر را ببینند و آن را نقد کنند.

سلطانیان افزود: جشنواره دفاع مقدس و سایر جشنواره ها همت ملی به خصوص راجع به دفاع مقدس و مقاومت را می طلبد و اگر یک نگاه و عزم ملی رو ی آن نباشد، کاری از پیش نخواهد برد.

این بازیگر تئاتر و تلویزیون عنوان کرد: زندگی، تفکر و ایدئولوژی ما باید در رابطه با دفاع از مظلوم و مقاومت در برابر ظالم  باشد که این تمام ایدئولوژی ماست  و دفاع مقدس هم همین حرف را زد.

وی افزود: واقعیت این است به آنچه که بزرگان، کارشناسان و سینمای دفاع مقدس می گوید توجهی نشده است و تنها حالت جشنواره ای دارد و حدود یک هفته به عنوان یک تاریخ از آن تجلیل می کنند و چون نگاه سی سال پیش و تاریخی به آن دارند، مشخص است که عزم ملی پشت آن وجود ندارد.

سلطانیان اظهار کرد: مردم عام، جوانان و نسل امروز جنگ را ندیده اند و گاهی از تلوزیون و توسط یادگاران آن زمان صرفا تعریفی به عنوان جنگ می شنوند.

این بازیگر تئاتر و تلویزیون اذعان کرد: من نمی گویم هر روز جشنواره مقاومت و فیلم های دفاع مقدس پخش شود منتهی به عنوان یک ژانر این گونه فیلم ها ساختار سینمای ایران را عوض کرد و فرهنگ ورشد خاصی را فیلم های دفاع مقدس به سینما دادند.

سلطانیان در ادامه توضیح داد: اگر در میان چند فیلمی که پخش می شود یکی از فیلم های دفاع مقدس باشد نه اینکه حتما اشخاص ملبس به لباس رزم باشند بلکه نگاهی به آن دوران داشته باشند.

وی ابراز کرد: کارشناسان باید در خصوص دفاع مقدس کارهای جذابی را ارائه دهند و همه این ها باهم دفاع مقدس را ماندگار می کند و جشنواره ها هم موثر خواهند بود در غیر این صورت جشنواره  برای یک عده ای که کار کرده اند و احیانا با این کار می خواهند وارد سینما شوند، موثر خواهد بود.

این بازیگر تئاتر و تلویزیون گفت: نباید کارهای مربوط به دفاع مقدس به گونه ای شوند که با جشنواره ها صرفا محفلی برای کسانی که در دوران جنگ حضور داشته اند و یا احیانا کار سینمایی کرده اند، ایجاد شود که اگر حالت محفل بگیرد این بسیار خطرناک است و خود به خود از بین می رود.

سلطانیان بیان کرد: عزم ملی وقتی باشد یعنی حکومت، نظام و تفکر نظام متوجه  دفاع مقدس باشد زیرا بخش خصوصی به تنهایی نمی تواند دراین زمینه کاری کند وبسیار ضعیف است و کار جنگی سنگین است و بودجه خاصی را می طلبد که این را در وهله اول نظام باید در چارچوب انجمن دفاع مقدس و در چارچوب جایی که متوجه این مسئله است، سامان دهد.

وی افزود: بخش خصوصی هم بعدها بعد از چندین کار که مردم و جوانان با دفاع مقدس آشنا شوند و زمانی که کار جذاب باشد، وارد چرخه صنعت سینمای ما می شود و چون در رابطه با سینما وتلوزیون بودجه خاص است و باید تقسیم بندی شودتنها کارهای  ویژه و جذاب پخش می شوند.

این بازیگر تئاتر و تلویزیون خاطر نشان کرد:اگر نهاد های مربوطه آثار دفاع مقدس را پشتیبانی کنند صدرصد در آینده جواب می دهد چون هم اکنون این مسئله گم شده است و نسل آینده که از دفاع مقدس وتفکر آن چیزی نشنیده اند با آن آشنا خواهند شد.


انتهای پیام/


آرمان کرمان

ارسال نظرات