خبرهای داغ:
به همت بسیج هنرمندان استان قم؛

برگزیدگان جشنواره هنرهای تجسمی معرفی و تقدیر شدند

در مراسم اختتامیه سومین جشنواره تجسمی بسیج که در سالن حوزه هنری قم برگزار شد، از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.
کد خبر: ۸۷۵۳۴۴۵
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
برگزیدگان جشنواره هنرهای تجسمی معرفی و تقدیر شدند/تصاویر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، هم‌ زمان با هفته دفاع مقدس، اختتامیه سومین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج در سالن سوره حوزه هنری استان قم برگزار شد. مراسم با خیر مقدم مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان محمود علامه روشن آغاز شد و در ادامه دبیر جشنواره معصومه سادات بهرامی گزارشی از مراحل مختلف اجرای جشنواره ارائه کرد،و در پایان خانم بهرامی بر حمایت مادی و معنوی از هنرمندان جوان و متعهد که در راستای اهداف ایران اسلامی در تلاش هستند به مسئولین تاکید داشت.

سخنران اصلی این مراسم مسعود نجابتی گرافیست شناخته شده بود. نجابتی در سخنانش از هنرمند متعهد در عرصه بین المللی گفت و به مقایسه‌ی وضعیت هنر پیش و پس از انقلاب پرداخت و گفت: «پس ازانقلاب عرصه برای فعالیت هنرمندان باز شد و عموم هنرمندان توانستند به موضوعات دلخواه‌شان بپردازند امروز بسیج هنرمندان بعنوان یک هنر مردمی است و به سطح عالی از هنر رسید و باید مدرس تربیت کند و اقشار مختلف بتوانند به سطح عالی هنر دست یابندو تاکیدشان بر خلق آثار بسیج هنرمندان استان قم که قابل رقابت در جشنواره های بین اللملی است در بین آثار این نمایشگاه دیده می شود.»

احمد بیطرفان جانشین فرماندهی و مسئول بسیج سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع)گفت:  حمایت از هنرمندان متعهد در دستور کارمان بوده و  تاکید داشته. همچنین  تقدیر تشکر را بابت خلق آثار با مضامین اعتقادی و ملی و.... ارزشمند داشته اند.و حمایت خود را از هنرمندان متعهد مجددا تاکید کردند.

در ادامه از مجدالدین معلمی به‌عنوان مدیری متعهد در عرصه فرهنگ و هنر تجلیل شد. همچنین از مسعود نجابتی به‌عنوان هنرمند متعهد و انقلابی تقدیر شد. در پایان مراسم اختتامیه برگزیدگان سومین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان استان قم به ترتیب زیر معرفی و از آنها تقدیر شد؛

در بخش نقاشی؛ سید علی موسوی قافله باشی، زهرا معلمی و فهیمه قربانی به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند و از امیر مهدی گل‌محمدی و آرزو فخارزاده تقدیر شد.

در بخش پوستر از مجتبی قانونی، محسن هیزجی، عاطفه عبدالله‌زاده، محدثه عیوضی، زین العابدین جوی و همچنین در بخش نگارگری از محبوبه عزتی، محمد رضا پارسا، الهام فتحعلی بیگی و زهر بیاتی تقدیر به عمل آورده شد.

چراغی برگزیده بخش کریکاتور لقب گرفت و از عباس محمد جو بخاطر خلق آثاری موفق در بخش پوستر، کاریکاتور و نقاشی برگزیده‌ی ویژه‌ی جشنواره شد.

آثار برگزیده موضوعاتی از قبیل دفاع مقدس، شهید، شهادت و شهادت طلبی، مدافعان حرم  عاشورا، جنگ نرم، شبکه‌های اجتماعی و داعش را در بر می‌گرفتند.
ارسال نظرات