خبرهای داغ:
علیرضا سیفی
امام جمعه خوسف در یادواره شهید روستای ماژان:
امام جمعه خوسف یادآوری رشادت ها و فداکاری های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی را مورد توجه قرار داده و جوانان و نوجوانان را به مطالعه خاطرات شهدا مخصوصاً سرگذشت شهید حسین فهمیده توصیه کرد.
کد خبر: ۸۷۵۳۳۸۲
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی،  اولین یادواره آبروی کوچه ها افتخار محله یادبود شهید محمد حیدری عصر سه شنبه ششم مهر ماه جلوی درب منزل شهید در روستای ماژان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حامد شاهبیکی امام جمعه خوسف در این یادواره با گرامی داشت روز مباهله ، پیامبر و خاندانش را عامل خلقت عالم دانست و تاکید کرد: شان اهل بیت پیامبر آن قدر بالا بود که نجرانیان با یک نگاه ،خود به این موضوع قبل از مباهله پی بردند.

وی شهادت را نعمت بزرگ الهی برشمرد و خاطر نشان کرد: جوانان ما باید در شناخت شهدا بیشتر تلاش کنند و زندگی آنان را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

امام جمعه خوسف شهادت طلبی قاسم بن الحسن را نشان شناخت این مقام توسط ایشان دانست و عنوان کرد:در جنگ تحمیلی نوجوانی مانند حسین فهمیده برای شهادت لحظه شماری کرده و با بستن نارنجک به کمر و انهدام تانک دشمن به مقامی رسید که

امام بزرگوارمان این نوجوان 12 ساله را رهبر  خویش قلمداد نمود

 حجت الاسلام شاهبیکی از حذف داستان حسین فهمیده در کتاب درسی کلاس ششم انتقاد کرد و در جواب کسانی که گفته بودند خاطره این شهید در کتاب های کلاس سوم هست عنوان داشت آنچه در کلاس سوم برای دانش آموزان ما بیان می شود در ادامه داستان ریز علی خواجوی و پتروس است که به مثابه فداکار بیان می شود و نام حسین فهمیده را هم در ادامه می آورد، در حالی که در کلاس ششم از رشادت ها و شهادت طلبی این دانش آموز شهید می گفت و ما را با روحیات دوران دفاع مقدس آشنا می کرد. وی در ادامه گفت:مسئولین ما باید بیش از پیش زمینه شناخت انقلاب و دفاع مقدس را برای جوانان هموار کنند نه اینکه داستان فداکاری این عزیزان را از کتب درسی حذف کرده و آن ها را به فراموشی بسپارند.

 وی همچنین خواهران گرامی را به رعایت حجاب فاطمی توصیه کرد و افزود:چادر نماد حضرت زهراست و خواهران با رعایت حجاب اسلامی به وصیت شهدا عمل می کنند.

وی با اشاره به منویات مقام عظمی ولایت که ورزشکار محجبه المپیکی را مورد تقدیر قرار دادند افزود: زنان و دختران ایرانی باید از این زن الگو گرفته و چادر را به عنوان نماد برتر در عرصه اجتماع بپوشند.

وی ادامه داد: جوانان ما باید ذهنیتشان را نسبت به دین مبین اسلام و آموزه های آن تعمیق بخشند و بدانند که چادر نماد برتری حضرت زهرا(س) در بین جامعه مسلمین  شد و در عرصه شبکه های اجتماعی به تمسخر آن بانوی محجبه نپردازند.

در ابتدای این مراسم سرهنگ آوازی فرمانده ناحیه بسیج خوسف ضمن عرض خیرمقدم ،شهدا را انسانهای والا مقامی دانست که از خود گذشته و به خدا رسیدند.

وی لازمه رسیدن به عرش الهی را فقط دیدن خدا دانست و تصریح کرد: آنهایی که از خانواده،اهل و عیال،زندگی و دیگر تمایلات گذشتند قطعا خدا را به چشم دل دیده و جز او هیچ چیز را دوای درد خود نمی دانستند.

قرائت مقاله و دکلمه توسط برادر زاده شهید و خواهر مرادی فرمانده پایگاه شهید نخعی گارجگان از دیگر برنامه های این یادواره بود.

 در پایان از خانواده شهید محمد حیدری با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.




ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار