امام جمعه خورموج:

دفاع مقدس دانشگاه عظیم تاریخی است

امام جمعه خورموج گفت: دفاع مقدس دانشگاه عظیم تاریخی است و هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود
کد خبر: ۸۷۵۳۳۷۹
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در آیین عبادی ـ سیاسی و وحدت‌آفرین نماز جمعه این هفته شهر خورموج که با حضور مسؤولان و اقشار مختلف مردم همیشه در صحنه در مصلای امام خامنه‌ای این شهر اقامه شد از فرماندار شهرستان دشتی و معاون سیاسی فرماندار در اجرای برنامه‌های دهه ولایت در شهرستان دشتی تقدیر کرد.

امام‌ جمعه خورموج افزود: کار خوبی با همکاری بنیاد غدیر و هیأت رزمندگان در سطح شهرستان، در شهر خورموج و روستاهای همجوار اجرا و در هر شب یک برنامه برگزار شد و می‌طلبد حضور در این عرصه داشته باشیم و در این حوزه بیش‌از پیش کار کنیم.

وی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان را امیدهای این کشور برشمرد و عنوان کرد: بازگشایی مدارس روز آغاز شکوفه‌هاست تأکید می‌کنیم بر همراهی، همکاری، انسجام پدران، مادران، اولیا، مربیان، مدیران و معلمان دست ‌به دست هم دیگر دهند و اداره آموزش‌وپرورش را کمک کنند.

مصلح افزود: آموزش و پرورش حوزه بسیار بزرگی است و هر کس که می‌خواهد به‌جایی برسد و رشد استعداد داشته باشد باید از فیلتر و کانال مدرسه و آموزش‌وپرورش عبور کند.

مدرسه پایگاه تعلیم و تربیت است

وی تشریح کرد: متصدیان آموزش‌ و پرورش برای خود قداست قائل باشند، چراکه معلمی شغل انبیای الهی است و مدرسه پایگاه تعلیم و تربیت است.

مصلح تصریح کرد: خانواده‌ها، اولیاء مدارس و دانش آموزان به فکر آینده خود، جامعه و مملکت باشند و وقت خود را صرف گوشی‌‌های همراه نکنند.

آمار طلاق در شهرستان دشتی بالاست

وی، رعایت حق همسران، فرزندان و خانواده را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: باید کاری کنیم تا طلاق در جامعه کاهش یابد، چراکه طلاق بلای خانمان‌سوزی است که شهرستان دشتی هم بی‌نصیب نگذاشته است بلکه در این شهرستان متأسفانه شاهد آمار طلاق بالایی هستیم.

مصلح به سال روز شکسته شدن حصر آبادان در اولین عملیات گسترده ثامن‌الائمه در سال 1360 اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس یکی مقاطع فراموش‌نشدنی و بی‌نظیر تاریخ ایران اسلامی است.

وی افزود: دفاع مقدس دانشگاه عظیم تاریخی است و هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود و باید به در این زمینه بنویسیم، هنرنمایی کنیم و فیلم بسازیم و کارهای هنری انجام دهیم ولی متأسفانه این کار را نکرده‌ایم.

امام جمعه خورموج به سالگرد تهاجم و تجاوز آمریکا به مردم مظلوم افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم اشاره کرد و با بیان اینکه آمریکا به‌ وجود آورنده گروه‌های تروریستی در جهان است، گفت: تروریسم و گروهک تروریستی داعش دست‌پرورده آمریکاست، آمریکا این گروهک تروریستی را ایجاد کرد، آموزش داد، تقویت کرد و پشتیبانی مادی و معنوی کرد تا در برابر نهضت‌های اسلامی جنایت‌هایی را بیافرینند.

وی افزود: گروه‌های القاعده، داعش، تکفیری و الحادی با حمایت و پشتیبانی عربستان سعودی خبیث و اسرائیل غاصب و به فرماندهی آمریکای جنایتکار در بلاد اسلامی مردم مظلوم و زن و بچه بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند و به شهادت می‌رسانند.

آمار و ارقام نقش بسیار مهمی در آینده شهرستان دارد

امام‌ جمعه خورموج با اشاره به آغاز سرشماری نفوس و مسکن تأکید کرد: مردم باید حضور عالمانه در طرح سرشماری نفوس و مسکن در 1395 داشته باشند حضور در طرح سرشماری نفوس و مسکن حضور در صحنه‌های مختلف توسعه و پیشرفت است.

وی اضافه کرد: مردم هم به‌ صورت اینترنتی در این طرح مشارکت خواهند کرد و به مأموران سرشماری پاسخ خواهند داد آمار واقعی باید داده شود تا همه برنامه‌ریزان بتوانند نسبت به توسعه شهرستان، استان برنامه‌ریزی کنند زیرا این آمار و ارقام نقش بسیار مهمی در آینده روستا، شهر، بخش و شهرستان خواهد داشت.

مصلح تصریح کرد: ممکن است آمار غلط مشکلاتی برای شهرستان ایجاد کند همان‌طور که بخش مرکزی که از محروم‌ترین بخش‌هاست و در محرومیت به سر می‌برد اما به خاطر آمارها باعث شده این بخش از محرومیت‌ها خارج شود و این امر تبعات زیادی برای شهر خورموج و بخش مرکزی داشته است و مردم با دقت در این کار اساسی و زیر بنایی مشارکت داشته باشند.

ارسال نظرات