خبرهای داغ:
استاندار اصفهان:

شهر هنر در اصفهان ایجاد می‌شود/ ایجاد موزه‌ای در شأن هنر و هنرمندان اصفهان

استاندار اصفهان با بیان اینکه شهر هنر در اصفهان ایجاد می‌شود، گفت: موزه‌ای در شأن هنر و هنرمندان اصفهان در کارخانه ریسندگی با یک فضای ۷ هکتاری و در بهترین نقطه شهر ایجاد می‌کنیم.
کد خبر: ۸۷۵۳۳۷۲
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، رسول زرگرپور به‌مناسبت هشتادمین سالگرد تأسیس هنرستان هنرهای زیبای اصفهان، رونمایی از سردیس مشاهیر هنرستان و تجلیل از هنرمندان شاخص استان اصفهان با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار داشت: اگر امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک بازیگر بین‌المللی و قدرت بلامنازع در منطقه ایفای نقش می‌کند به برکت دفاع مقدس بوده، امنیت و آرامش امروز کشورمان ثمره خون شهدا و ایثارگری خانواده‌های‌شان است.

وی افزود: در بهمن ماه 93 و در سفر رئیس‌جمهور به استان، رئیس جمهور از بنده در مورد آینده اصفهان سئوال کرد که بنده هم در مورد آمایش سرزمین، کریدور علم و فناوری، توسعه گردشگری وغیره گفتم و بعد رئیس جمهور گفتند پس هنر در استان چه جایگاهی دارد اگر هنر در اصفهان جایگاهی نداشته باشد پس در کدام استان جایگاه خواهد داشت، بنده پس از این حرف متوجه غفلت خود از این امر مهم شدم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برند اصفهان هنر و هنرمندی است، تصریح کرد: در این 3 سال تلاش کردیم که موزه‌ای در شأن هنر و هنرمندان اصفهان در کارخانه ریسندگی با یک فضای 7 هکتاری و در بهترین نقطه شهر ایجاد کنیم، همچنین به دنبال ایجاد شهر هنر به عنوان یک مرکز دیدنی و گردشگری در اصفهان هستیم.

تربیت نسل جدید هنرمندان با تکنولوژی روز و تکیه بر هنرهای سنتی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این مراسم با بیان اینکه هنرستان هنرهای زیبا اصفهان در این 80 سال با تعلیم و تهذیب دانشجویان، افراد شاخص و هنرمندان بسیاری را تقدیم جهان اسلام و جهان هنر کرده است، اظهار داشت: هم اکنون نیز این هنرستان، سرافراز ایستاده است.

حجت‌الاسلام و الملسمین حبیب‌رضا ارزانی افزود: با توجه به تعداد زیاد هنرمندان در شهر اصفهان انتخاب 50 نفر از هنرمندان درجه یک هنری برای تجلیل، کار بسیار دشواری بود، در همین راستا هنرمندان شایسته درجه یک هنری دیگری هم وجود دارند ولی متاسفانه برای اخذ این درجه اقدام نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه به دنبال تهیه افق 1404 هنرستان هنرهای زیبا هستیم، تصریح کرد: احیاء هنرهای سنتی جزء وظیفه‌های این هنرستان بوده و به دلایل بسیار زیاد این هنرستان با هنرستان‌های دیگر کشور متفاوت بوده و نیازمند نگاه متفاوت نیز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه چشم‌انداز این هنرستان پرورش استعدادهای مهارت بنیان و مرکزی برای خلاقیت و آموزش است، خاطرنشان کرد: استعداد، علاقه و هنر دانشجویان در این هنرستان شکوفا می‌شود، باید با تربیت نسل جدید به همراه تکنولوژی روز و با تکیه بر هنرهای سنتی، هنرمندان شاخص تربیت کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار