خبرهای داغ:
امام‌ جمعه خمینی‌شهر:

کسانی که در اتحاد هیأت‌های مذهبی شبهه ایجاد می‌کنند، دشمن و عامل نفوذ هستند

امام‌ جمعه خمینی‌شهر گفت: دشمن تلاش می‌کند در اتحاد هیأت‎‌های مذهبی اختلاف ایجاد کند، کسانی هم که در اتحاد این هیأت‌ها شبهه ایجاد می‌کنند، دشمن و عامل نفوذ هستند.
کد خبر: ۸۷۵۳۳۵۸
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله عباس رحیمی شامگاه دوشنبه در همایش مسؤولان هیأت‌های مذهبی این شهرستان اظهار کرد: بعضی از هیأت‌های مذهبی با دست خود باعث تضعیف مذهب شیعه می‌شوند.

وی افزود: علت اینکه مقام معظم رهبری به‌ عنوان ولی‌فقیه اعلام می‌کنند بعضی از اعمال خرافی انجام نشود این است که با سوء استفاده و تبلیغات دشمنان، مذهب شیعه تضعیف نشود.

امام‌ جمعه خمینی‌شهر با بیان این درخواست که هیأت‌های مذهبی خودشان به عده‌ای افراد سودجو اجازه سو استفاده ندهند، بیان کرد: برای حل و اصلاح معضل خرافات باید از توان و ظرفیت هیأت‌های مذهبی استفاده کرد.

رحیمی تأکید کرد: اجازه ندهید اعمال خرافی که در شأن امام حسین(ع) و عزاداری هیأت‌های مذهبی نیست، توسط بعضی از هیأت‌های مذهبی انجام شود.

وی ادامه داد: همه باید زیر چتر ولایت و ائمه اطهار(ع) حرکت کنیم، ولایت‌فقیه با واسطه به‌ عنوان ولایت ائمه اطهار(ع) محسوب می‌شود.

امام‌ جمعه خمینی‌شهر اذعان کرد: هیأت‌های مذهبی باید مراقبت کنند که تابع دستورات ولایت و ائمه اطهار(ع) باشند، ولی فقیه از همه هیأت‌های مذهبی می‌خواهند که در خط ائمه اطهار(ع) حرکت کنند و با جبهه مبارزه با ظلم و دفاع از حق همراه باشند.

رحیمی ادامه داد: هیأت‌های مذهبی باید محل تربیت سربازان علیه داعش، استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی باشند، امروز جایگاه اسلام و امام حسین(ع) در خطر است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی بیش از هزاران شیعه در عراق، یمن و سوریه توسط داعش کشته شده‌اند، گفت: امروز دشمن به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی و پشتیبانی جمهوری اسلامی از کشورهای شیعه است.

امام‌ جمعه خمینی‌شهر با اشاره به اینکه دشمن تلاش می‌کند در اتحاد هیأتهای مذهبی اختلاف ایجاد کند، خاطر نشان کرد: کسانی که در اتحاد هیأت‌های مذهبی شبهه ایجاد می‌کنند، دشمن و عامل نفوذ هستند.

رحیمی با تأکید بر اینکه نماز اول وقت نخستین شرط هیأتی بودن است، تصریح کرد: هیأت‌های مذهبی قبل از هر چیز باید به نماز اول وقت اهمیت دهند.

وی با اشاره به اینکه هیأت‌های مذهبی خمینی‌شهر باید تلاش کنند همچون شهر زنجان متحد و هم‌صدا باشند، اذعان کرد: وحدت بین هیأت‌ها مذهبی باعث هراس دشمنان می‌شود، چشم‌ و هم‌چشمی در اداره هیأت مورد تأیید دین اسلام و خاندان عصمت و طهارت نیست.

امام‌ جمعه خمینی‌شهر اضافه کرد: قرآن به همه سفارش و تأکید می‌کند تا از ولایت تبعیت کنند تا همه اعمال و رفتار مشروع شود، هم دل و یک‌ صدا بودن هیأت‌های مذهبی زیر چتر ولایت ائمه اطهار و ولی فقیه موجب شکست نفوذ دشمن می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه اضافه کردن دهه‌های جدید و زیاد نمودن دهه فاطمیه اصلاً درست نیست، تصریح کرد: هیأت‌ها نباید دچار افراط‌ و تفریط شوند، باید حرمت عزاداری و اعیاد حفظ شود، تبعیت از ولایت یعنی در زمان عزا عزاداری و در زمان جشن شادی، اجازه ندهید بعضی خودسرانه ایام و مناسبت‌های عزاداری را دچار افراط‌ و تفریط کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که در هیأت‌های مذهبی فعالیت می‌کنند باید اخلاق و رفتار ائمه اطهار(ع) را الگو قرار دهند، ادامه داد: اخلاق ائمه اطهار(ع) کریمانه بود، بنابراین اخلاق هیأت‌های مذهبی هم باید کریمانه باشد و محل خودسازی نسل امروز به اخلاق و رفتار اسلامی باشد.

امام‌ جمعه خمینی‌شهر با اشاره به اینکه هیأت‌های مذهبی باید محل خودسازی، نشر توحید، اخلاق، معارف، معنویت و تقوا باشند، بیان داشت: رزمندگان دوران دفاع مقدس تربیت‌ شده هیأت بوده‌اند و در حال حاضر هم این هیأت‌ها محل تربیت نسل امروز و آینده کشور هستند، مسؤولان آنها باید قدردان جایگاه خود باشند.

رحیمی تأکید کرد: باید تلاش شود از سخنرانان مفید و اثرگذار در جلسات عزاداری استفاده کنند چراکه مداحی با ارزش چهره واقعی امام حسین(ع) را به جوانان معرفی و احیا می‌کند.

وی از هیأت‌های مذهبی خواست علاوه بر تبلیغ مسؤولان و مجمع خیرین بیمارستان خیرساز ساعی را حمایت و کمک کنند و ادامه داد: کمک به بیمارستان خیر ساز ساعی از اموری است که خیران و مردم خمینی‌شهر باید به آن توجه کنند.

امام‌ جمعه خمینی‌شهر با اشاره به اینکه در ماه محرم غذای نذری زیادی توزیع می‌شود، تصریح کرد: گاهی از مواقع شاهد هستیم که در پخش این نذورات اسراف زیادی می‌شود، توزیع غذای نذری بسیار پسندیده است و پسندیده‌تر این است که با جلوگیری از اسراف بخشی از نذورات خرج تکمیل بیمارستان ساعی و مراکز خیریه شود.

رحیمی تأکید کرد: اسراف حرام است، باید بخشی از نذورات و اطعام غذا را صرف کمک به فقرا و بیمارستان ساعی کنند، همه وظیفه‌ داریم با صرفه جویی در مخارج، باقیمانده نذورات را برای تکمیل بیمارستان ساعی، اشتغال جوانان و جهیزیه دختران بی‌بضاعت کمک و هزینه کنیم.

وی در پایان گفت: امروزه مردم فشار اقتصادی سنگینی را متحمل هستند و روزانه مراجعات زیادی به دفتر امام‌جمعه می‌شود، هیأت‌ها باید تلاش کنند که فرهنگ کمک به نیازمند و امور خیر ترویج و تقویت شود.

در ادامه این همایشعلی‌اصغر حاج حیدری بیان داشت: مناسب است از هیأت‌های مذهبی خمینی‌شهر جهت همکاری با شهرداری تشکر کنم چراکه بعضی از آنها مایه افتخار هستند.

شهردار خمینی‌شهر با اشاره به اینکه در سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده سه هیأت برتر در بخش نظافت شهری مورد تشویق قرار گرفتند، گفت: امسال برنامه‌ریزی‌ شده که 5 هیأت برتر را در قالب نظافت شهری مورد تشویق قرار دهیم.

وی در پایان اذعان کرد: امسال 600 نفر از کارکنان و کارگران خدمات شهری آمادگی همکاری با هیأت‌های مذهبی را در دهه محرم دارند.

ارسال نظرات