خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه خمینی‌شهر:

تعداد شهدای خمینی‌شهر با 9 استان کشور مطابقت می‌کند

فرمانده سپاه ناحیه خمینی‌شهر گفت: تعداد شهدای شهرستان خمینی‌شهر با 9 استان کشور مطابقت می‌کند.
کد خبر: ۸۷۵۳۳۴۴
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمید مرادی دوشنبه شب در گردهمایی مداحان و مسؤولان هیأت‌های مذهبی شهرستان خمینی‌شهر اظهار کرد: در آبان ماه شاهد اتفاق و رخداد فرهنگی بزرگی بعد از 10 سال انتظار در شهرستان خمینی‌شهر خواهیم بود.

وی افزود: کنگره ملی سرداران و شهدای شهرستان خمینی‌شهر بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی شهرستان و استان اصفهان در عرصه ایثار و شهادت در سال جاری است.

فرمانده سپاه ناحیه خمینی‌شهر با اشاره به اینکه مجوز برگزاری این اجلاسیه و یادواره ملی فقط برای مراکز استان‌ها صادر می‌شود، ادامه داد: کارنامه ارزشمند شهرستان خمینی‌شهر با توجه به تقدیم یکی از شهدای محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی، 2 هزار و 300 شهید، 3 هزار و 700 جانباز، 372 آزاده و 10 شهید مدافع حرم شهرستان خمینی‌شهر، امتیاز مطابق با یک استان به شهرستان خمینی‌شهر تعلق‌ گرفته است.

مرادی با بیان اینکه جایگاه شهرستان خمینی‌شهر در عرصه ایثار و شهادت و دفاع از میهن اسلامی در کشور کم‌نظیر و نمونه است بیان داشت: نیمه آبان سال جاری برای شهرستان و استان اصفهان یک فرصت استثنایی است.

وی تصریح کرد: در مقایسه جمعیت تعداد شهدا، ایثارگران و رزمندگان در دهه 60 خمینی‌شهر و طبق آمار، همه مردم خمینی‌شهر در دهه 60 در دوران دفاع مقدس مشارکت و همکاری داشتند.

فرمانده سپاه ناحیه خمینی‌شهر با بیان اینکه مردم خمینی‌شهر در دهه 60 حماسه‌ای ماندگار از خود به یادگار گذاشتند، بیان داشت: اجلاسیه ملی شهدا باعث تداعی شدن جایگاه عرصه ایثار و شهادت توسط مردم خمینی‌شهر بعد از گذشت سه دهه خواهد شد.

مرادی با اشاره به اینکه به علت وجود بعضی از شیطنت‌های رسانه‌ای دشمن و وجود دست‌های پنهان، خمینی‌شهر مورد بی‌مهری قرار گرفته است، اظهار کرد: این نقاط و تبلیغات منفی باعث شده تا ظرفیت‌های شهرستان خمینی‌شهر در همه عرصه‌ها از جمله عرصه ایثار و شهادت مورد غفلت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اجلاسیه ملی شهدای شهرستان خمینی‌شهر باعث می‌شود تمام تبلیغات منفی مطرح‌ شده در گذشته به حاشیه برود، ادامه داد: اجلاسیه ملی شهدای شهرستان فرصت بسیار مناسبی برای روشن شدن ظرفیت‌های ارزشمند، ماندگار و معرفی نشده خمینی‌شهر است.

فرمانده سپاه خمینی‌شهر با اشاره به اینکه در مدت چهار روز تمام اقشار مربوط به جمعیت دوران دفاع مقدس مورد تجلیل قرار خواهند گرفت، افزود: در طول برگزاری اجلاسیه ملی 10 تجمع و اجتماع بزرگ مردمی اقشار مختلف شکل می‌گیرد.

مرادی از همه هیأت‌های مذهبی شهرستان خواست تا با حضور باشکوه خود در برنامه تجمع بزرگ هیأت‌های مذهبی شهرستان خمینی‌شهر حضور یابند و تصریح کرد: در این اجتماع بزرگ مذهبی همه هیأت‌های مذهبی با تمام ابزار عزاداری و در حسینیه ایران‌ گرد هم جمع خواهند شد.

وی بیان داشت: هم‌زمان با اجلاسیه، نمایشگاه بزرگ تخصصی دفاع مقدس در بیش از 3 هزار متر شامل بخش‌های مختلف تاریخ اسلام، دوران دفاع مقدس و جنگ نرم افتتاح و در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

مرادی در پایان از همه هیأت‌های مذهبی خواست در ایام ماه محرم و محافل عزاداری با نصب تصاویر شهدای محل خود به هر چه با شکوه‌تر شدن برنامه مردمی کمک کنند.

ارسال نظرات