نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر این نکته که نباید پژواک صدای دشمن در داخل باشیم، گفت: پوشاندن موفقیت‌ها، بزرگ نمایی هزینه ها و ترساندن ملت، از رفتارهای دشمن است.
کد خبر: ۸۷۵۳۳۰۰
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع جانبازان، رزمندگان و ایثارگران، بسیجیان و مردم شهید شهر زاویه با اشاره به نقش رزمندگان در تامین امنیت و اقتدار امروز کشور گفت: با حماسه ۸ سال دفاع مقدس امنیت کشور در دراز مدت تامین شد و امروز ایران یک مرکز امن در یک منطقه نا امن است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: گزینه روی میز دشمنان انقلاب اسلامی یک بلوف سیاسی است و ملت ایران همواره بر مقاومت در برابر زورگویی‌های مستکبران عالم ایستادگی خواهد کرد.

جلیلی یادآور شد: گزینه نظامی نخسین گزینه کشورهایی بود که با تحریک صدام و رژیم بعث برای به زانو درآوردن نظام اسلامی در روزهای نخستین شکل‌گیری انقلاب اقدام کردند و جنگ ناجوانمردانه هشت ساله را بر این ملت تحمیل کردند.

وی تحمیل جنگ هشت ساله علیه جمهوری اسلامی ایران را ناشی از دشمنی مستکبران عالم و عصبانیت آنان از شکل‌گیری انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: با وجود اینکه کشورهای بسیاری با یکدیگر متحد شده بودند تا این کشور را به خیال باطل خود تجزیه کنند اما اخلاص و ولایتمداری این ملت و رشادت‌های رزمندگان موجب شد تا ایران اسلامی یک تنه در مقابل دنیا بایستد.

جلیلی از دوران دفاع مقدس به عنوان ایام‌الله یاد کرد و افزود: توجه و تفکر به اینکه این دوران به عنوان ایام الله بسیار ضروری است چراکه باید با خود بیندیشیم که چه حادثه‌ای در این ایام اتفاق افتاده که از آن به عنوان ایام‌الله یاد می‌شود.

دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی از جنگ بین ایران و عراق به عنوان جنگ میان حق و باطل یاد کرد و افزود: به هیچ وجه نباید پنداشت که جنگ هشت ساله میان ایران و صدام بوده است بلکه باید با بازخوانی وقایع دوران دفاع مقدس و بازگو کردن ناگفته‌های جنگ در بین نسل جوان باید این موضوع را مورد تاکید قرار داد که جنگ هشت ساله جنگ بین جبهه اسلام با جبهه شیطان بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اعترافات برخی از سران کشورهای عربی و خود غربی‌ها در خصوص مسائل مربوط به جنگ هشت ساله اظهار کرد: حمایت این کشورها از صدام که تعداد آنها به بیش از 20 کشور می‌رسید نه تنها نتیجه‌ای برای تحقق اهداف غربی‌ها نداشت بلکه دستاورد آن شکست مفتضحانه جبهه شیطان در برابر جبهه اسلام و حق و حقیقت بود.

جلیلی با انتقاد از عملکرد سازمان ملل متحد در دوران دفاع مقدس گفت: چطور می‌شود که هم اکنون اگر یک سانتریفیوژ در کشور ما فعال می‌شود صدای سازمان ملل بلند می‌شود اما در دوران دفاع مقدس شاهد بی‌تفاوتی او نسبت به تجاوز یک کشور همسایه به ایران با حمایت مستکبران عالم بودیم.

وی تصریح کرد: به حول و قوه الهی کشور ما به عنوان یک کشور مبتنی بر مردم سالاری دینی به برکت خون مطهر شهدای عزیز دوران دفاع مقدس و فداکاری رزمندگان اسلام در برابر همه توطئه‌ها ایستاده و روز‌به‌روز بر اقتدار و عظمت این کشور افزوده می‌شود.

نماینده مقام‌معظم‌رهبری در شورای عالی امنیت ملی در ادامه به دستاوردهای دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شناخت دوست و دشمن نخستین و مهم‌ترین دستاورد جنگ هشت ساله است که باید به خوبی از این دستاورد محافظت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در حفظ این دستاورد باید بدانیم که دوست و دشمن کیست و اجازه ندهیم عده‌ای دشمن را به جای دوست بزک کرده و به ما معرفی کنند، تصریح کرد: ما در دوران دفاع مقدس هیچ وقت به دشمن دل نبستیم چون درک صحیحی از رفتار دشمن داشتیم و امروز نیز با شناخت قبلی از دوست و دشمن به هیچ وجه به بدخواهان نظام اسلامی اعتماد نخواهیم کرد.

به گفته وی، در جنگ اقتصادی امروزی نیز به هیچ وجه وعده‌های فریب گونه دشمن را نخواهیم خورد و همانگونه که در جنگ نظامی با بصیرت‌افزایی گوش به فرمان امام راحل بودیم در جنگ اقتصادی نیز با تبعیت از فرامین ولی فقیه زمان، مقام معظم رهبری و با عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تلاش برای تحقق آن هیچ گاه به دشمن اعتماد نخواهیم کرد.

جلیلی تاکید کرد: دشمنان انقلاب در ادامه دشمنی‌های خود با انقلاب اسلامی سعی در وارونه انعکاس دادن دستاوردهای دوران دفاع مقدس دارند و با اجرایی کردن نقشه‌های شوم خود به دنبال ترساندن ملت ایران هستند اما به فضل الهی و با ایمان راسخ ملت ایران و هدایت‌های حکیمانه رهبری‌معظم‌انقلاب این ملت دستاوردهای ارزشمند جنگ را هیچگاه فراموش نکرده و برای تبیین آن برای نسل جوان تلاش خواهد کرد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی هدیه امام راحل به این ملت بود و هم اکنون پرچمدار این انقلاب مقام‌معظم‌رهبری است؛ ملت با بصیرت ایران اسلامی ضمن تبعیت بی چون و چرا از ولی فقیه و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی همواره در دفاع از آرمان‌های این کشور و انقلاب ایستاده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تصریح کرد: دشمن باید بفهمد همانطور که در جنگ نظامی از ملت ما تودهنی خورد، در جنگ اقتصادی هم تو دهنی خواهد خورد و این محقق نخواهد شد مگر با الگوگیری از صحنه های مختلف دوران دفاع مقدس.

جلیلی افزود: خوش باوران به غرب امروز که به بدعهدی امریکا اذعان دارند انتطار این است که با زبان تکریم با ملت سخن بگویند و قدرت اتکا به نیروهای خودی را باور کنند. وی تاکید کرد: وقتی به درستی گفته می شود باید با زبان تکریم با ملت ایران صحبت شود انصاف نیست کسانی در داخل با رفتار و گفتار خود توانمندی های ملت را تحقیر کنند.

جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: آیا توانایی ملت را در حد پختن آبگوشت معرفی کردن و صحبت کردن از واردات مدیر، تکریم ملت است یا تحقیر؟

انتهای پیام/

ارسال نظرات