رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: افتخار داریم در کنار نیروهای مسلحی قرار گرفته‌ایم که مأموریت‌های دفاع و امنیت کشور اسلامی‌مان را چه در داخل و چه در مرزها و چه در فراتر از مرزها با تمام توان دنبال کرده‌اند.
کد خبر: ۸۷۵۳۲۹۱
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم جشنواره مالک اشتر که به مناسبت تقدیر و معرفی فرماندهان برتر نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار داشت: امنیت کشور در سایه نیروهای مسلح امروز یکی از نعمت‌های بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: سالروز عملیات ثامن‌الائمه و یاد شهدای این عملیات بزرگ و روز فرماندهان که در تقویم به مناسبت شهادت سرداران اسلام فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا که در سال 60 در سانحه هوایی به فیض شهادت نائل آمدند، نامگذاری شد و همواره نام‌شان در تاریخ این ملت ماندگار خواهد بود و همچنین نقش شهیدان بزرگ مدافع حرم که سال‌ها و دهه‌ها بعد از دفاع مقدس همچون همان دوران دفاع مقدس سر از پا نشناختند و نمی‌شناسند و به جبهه‌های جدید دفاع از حریم حرم ائمه علیه‌السلام برای پایداری و مقامت در برابر استکبار جهانی و صهیونیست‌ها می‌شتابند و از هیچ تلاشی تا بذل جان فروگذاری نمی‌کنند، در یادها خواهد ماند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تحولات منطقه گفت: با نگاهی به تحولات منطقه که اتفاق افتاده به راحتی می‌توانیم به نقش نیروهای مسلح در امنیت کشور پی ببریم.

وی تصریح کرد: علت ناکامی و شکست ارتش عراق در برابر جمعیت اندک تروریست‌های داعش در سقوط شهر موصل، غافلگیر شدن ارتش عراق در برابر این تهاجم بود و این در شرایطی بود که ارتش عراق به تجهیزات روز آمریکایی مجهز و سازماندهی و آموزش لازم را دیده بودند.

باقری خاطرنشان کرد: همچنین اتفاقاتی که در کشور سوریه افتاد و تروریست‌های داعش توانستند وارد خاک سوریه شوند در این راستا بود، اما بحمدالله با فراز و نشیب‌هایی بزرگ که در سال 94 داشتیم افتخار داریم در کنار نیروهای مسلحی قرار گرفته‌ایم که مأموریت‌های دفاع و امنیت کشور اسلامی‌مان را چه در داخل و چه در مرزها و چه در فراتر از مرزها با تمام توان دنبال کرده‌اند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر مأموریت‌هایی که نیروهای مسلح با موفقیت در سال 94 اجرا کردند را حتی بخواهیم بشماریم فهرست طولانی را خواهیم داشت اما حاصل این تلاش‌ها به لطف پروردگار همین امنیت و آرامشی است که الان در کشور وجود دارد.

باقری اظهار داشت: ما در بحرانی‌ترین منطقه جهان و در معرض شدیدترین و متنوع‌ترین تهدیدات چه از جانب آمریکای جنایتکار و صهیونیست و متحدین مرتجع منطقه‌ای آنها و چه از جانب تروریست‌های تکفیری و چه از جانب آسیب‌های اجتماعی و مشکلات داخلی برای مأموریت نیروی انتظامی و دیگر نیروهای مسلح وجود داشت قرار داریم و بحمدالله نیروهای مسلح توانسته‌اند سربلند با این تهدیدات مقابله کنند و مأموریت‌هایشان را به نحو احسن انجام دهند.

به گزارش فارس،رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: همچنین در استفاده از فرصت‌ها در داخل و خارج از کشور وضعیت خوبی داشتیم و موفقیت به دست آمده است اما هیچگاه نبایستی به وضعیت موجود راضی باشیم و حتما بر اساس تلاش جهادی و استعانت از پروردگار خواهیم توانست که سال به سال در جایگاه بهتری در اجرای مأموریت‌هایمان قرار داشته و پیروز و سربلند باشیم.
ارسال نظرات