خبرهای داغ:
مدیر کارگروه روایت‌گری ستاد مرکزی اربعین خبر داد
مدیر کارگروه روایت‌گری کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: سال گذشته 670 برنامه روایت‌گری با حضور 210 هزار نفر در ایام اربعین برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۳۲۶۹
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
برگزاری 670 برنامه روایت‌گری در ایام اربعین
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی نجفی ظهر امروز در مراسم رونمایی از محصولات فرهنگی ستاد اربعین که در سالن همایش‌های سازمان حج و زیارت استان قم برگزار شد، با اشاره به سابقه روایت گری در عراق اظهار کرد: حدود چهار سال پیش در راستای گفتمان‌سازی عاشورا بحث روایت‌گری توسط بعثه مقام معظم رهبری در منطقه خیمه‌گاه آغاز شد که این حرکت طی سال‌های اخیر مورد استقبال خواص و عوام مردم قرار گرفت، در این راستا کمیته فرهنگی اربعین سال گذشته کارگروهی را برای روایت‌گری تشکیل داد.

مدیر کارگروه روایت‌گری کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: پس از برگزاری دوره‌های آموزشی، روایت‌گران با تجهیزات لازم سال گذشته در ایام اربعین به عراق اعزام شدند و آن‌ها توانستند که 670 برنامه روایت‌گری را برای 210 هزار نفر در ایام اربعین برگزار کنند، روایت‌گری سال گذشته آسیب‌شناسی شد و سند برنامه‌ریزی در این خصوص به نگارش درآمد.

وی افزود: مهم‌ترین هدف روایت‌گری گسترش روح عقلانیت در کنار حفظ و ارتقای شور حسینی است و جذب راویان از سوی بعثه مقام معظم رهبری در عراق صورت گرفته است، اهداف کلی برای بحث روایت‌گری در ایام اربعین تعیین شده و مباحثی همچون نماز و حجاب به بحث‌های روایت‌گری اضافه شده است.

نجفی با اشاره به روایت‌گری در اربعین اظهار کرد: راویانی به زبان‌های فارسی، عربی، ترکی استانبولی، اردو و فرانسه تربیت شدند تا در ایام اربعین در عراق روایت‌گری کنند، امسال راویان علاوه بر نجف و کربلا در مناطق جنوبی عراق هم حضور خواهند داشت.

مدیر کارگروه روایت‌گری کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: سال گذشته برنامه روایت‌گری در گردهمایی مبلغین معرفی شد و طلاب از این برنامه استقبال زیادی کردند، برنامه‌های روایت‌گری هم در قالب نرم‌افزارهای چند زبانه به نام‌های حماسه عاشورا، آستان خورشید و آرام دجله تولید شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها