خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اخلاص در جملات امام حسین(ع) موج می‌زند و اخلاص یکی از رمزهای ماندگاری نهضت امام حسین(ع) بود.
کد خبر: ۸۷۵۳۲۵۰
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
اخلاص امام حسین(ع) رمز ماندگاری واقعه عاشورا بود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در مراسم رونمایی از محصولات فرهنگی ستاد اربعین که در سالن همایش‌های سازمان حج و زیارت استان قم برگزار شد، با اشاره به واقعه عاشورا اظهار کرد: یکی از پرسش‌های جدی این است که رمز ماندگاری واقعه عاشورا چه چیزی بوده که برای این سؤال پاسخ‌های زیادی بیان شده است، آن چیزی که باعث موفقیت یک حرکت می‌شود این است که رنگ حقیقت داشته باشد، آنچه که عاشورا را ماندگار کرد، حقیقت عاشورا بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص فلسفه قیام عاشورا تصریح کرد: هدف اصلی قیام امام حسین(ع) مبارزه با جهل و گمراهی بود، ایشان با قیام خود به دنبال نجات مردم از ضلالت و گمراهی بودند، کار اگر برای خدا باشد، ماندگار می‌شود، اخلاص در جملات امام حسین(ع) موج می‌زند و اخلاص یکی از رمزهای ماندگاری نهضت امام حسین(ع) بود.

وی افزود: انسان زمانی که یک دو راهی قرار می‌گیرد، باید راهی را که به آخرت ختم می‌شود را انتخاب کند، بسیاری از افراد به امام حسین(ع) پیشنهاداتی را دادند، اما ایشان قیام عاشورا را رقم زدند، یکی از دلایل ماندگاری واقعه عاشورا این بود که اهل بیت(ع) این واقعه را به صورت مستمر تبلیغ کردند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به شیوه تبلیغی اهل بیت(ع) اظهار کرد: ائمه معصومین(ع) از شیوه‌های مختلفی برای احیای مکتب اهل بیت(ع) استفاده کردند، از این شیوه‌ها می‌توان به نرمش قهرمانانه، دعا، مبارزه و تشکیل حکومت اشاره کرد، اهل بیت(ع) تاکید زیادی بر مساله احیای عاشورا داشتند، چون خون امام حسین(ع) در طول تاریخ جوشش دارد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: اهل بیت(ع) بر زیارت امام حسین(ع) تاکید زیادی داشتند و روی این مساله سرمایه‌گذاری زیادی کردند، اهل بیت(ع) روی سه مساله برگزاری مجالس عزاداری امام حسین(ع)، گریستن برای ایشان و زیارت امام حسین(ع) بسیار تاکید کردند، حتی افراد مسیحی هم با شنیدن داستان کربلا و شهادت امام حسین(ع) اشک از چشمانشان جاری می‌شود.

وی در خصوص زیارت امام حسین(ع) تصریح کرد: مساله زیارت، یک مساله مهم است، زیارت امام حسین(ع) در واقع یک اعلام وفاداری به راه و مرام ایشان است و ما باید مساله وفاداری به راه امام حسین(ع) را در همه جا بیان کنیم، زیارت زمینه ساز سازندگی انسان است، بسیاری از افراد اهل دینداری نبودند، اما زیارت امام حسین(ع) روی آن‌ها تأثیر گذاشت و این افراد را متحول کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به زیارت کربلا اظهار کرد: هنگامی به زیارت حرم امام حسین(ع) می‌رویم، معتقد هستیم که ایشان صحبت‌های ما را می‌شنود و این زیارت می‌تواند زمینه سازندگی را در انسان به وجود بیاورد، زیارت امام حسین(ع) در روایات ائمه معصومین(ع) به عنوان یک فریضه بیان شده است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: روایت‌گری در خصوص واقعه عاشورا و امام حسین(ع) بسیار ارزشمند است، برای زبانی که مروج مکتب اهل بیت(ع) نمی‌توان قیمتی را تعیین کرد و من از روایت‌گرانی که به دنبال روایت‌گری در ایام اربعین در عراق هستند، تشکر می‌کنم.

وی در خصوص نکات ضروری در ایام اربعین تصریح کرد: راویان باید فضای عراق را بشناسند و به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و مرجعیت نجف توجه کنند و این توصیه‌ها را در کار خود در نظر بگیرند، شما روایان در ایام اربعین باید مردم را با منطق امام حسین(ع) و ادبیات ایشان آشنا کنید تا ان‌شاء‌الله ما شاهد ارتقای فکری مردم ایران و کشورهای دیگر در ایام اربعین باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها