خبرهای داغ:
فرهنگسرای اندیشه با سومین سوگواره «برآستان اشک» به پیشواز ماه محرم می‌رود و برجسته‌ترین شاعران آیینی در این محفل ادبی گردهم جمع خواهند شد.
کد خبر: ۸۷۵۳۲۰۶
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرهنگسرای اندیشه با سومین سوگواره «برآستان اشک» به پیشواز ماه محرم می‌رود و برجسته‌ترین شاعران آیینی در این محفل ادبی گردهم جمع خواهند شد.

همچون دو سال گذشته، سومین سوگواره شعر آئینی «برآستان اشک» در روزهای پایانی ذی الحجه برگزار خواهد شد و فرهنگ سرای اندیشه شاهد شعرخوانی شاعران و مداحی مداحان اهل بیت (ع) خواهد بود.

در این خصوص سجاد نوروزی مدیر فرهنگ سرای اندیشه با تشریح کلیات و اهداف برگزاری مراسم و با تاکید بر جایگاه ویژه ادبیات در فرهنگ ملی از ادبیات آینی به عنوان یکی از اصلی‌ترین شاخه‌های این ادبیات یاد کرد و افزود: «بر آستان اشک» یکی از منحصر به فرد‌ترین برنامه‌های آیینی در حوزه ادبیات آیینی است که در دو دوره گذشته آن با استقبال چشمگیر شاعران و مردم مواجه شد. و هدف آن پاسداشت مبانی دینی و ملی ادبیات آیینی است.

نوروزی با بیان اینکه «بر آستان اشک» می‌تواند به غنای مجالس عزاداری کمک کند، گفت: تاکید رهبر حکیم انقلاب بر محتوای فاخر مجالس عزای اباعبدالله الحسین (ع) بیش از هر امر دیگر، بر موضوع شعر استوار است. «بر آستان اشک» از این حیث محل عرضه فاخر‌ترین آثار ادبی در باب مدح و مرثیه اباعبدالله وعاشورا است و می‌تواند از این رو بسیار مورد توجه قرار گیرد.

وی با تشریح جزئیات و برنامه‌ برگزاری این مراسم افزود: شب شعر «بر آستان اشک» به دبیری و اجرای محمود حبیبی کسبی در سه شب ابتدایی خود از 9 تا 11 مهرماه از ساعت 18:30  با حضور شاعران و ذاکران اهل بیت (ع) به پیشواز ماه محرم می‌رود. در این شب‌ها شاعرانی همچون حاج علی انسانی، غلامرضا سازگار، سیدحمیدرضا برقعی، محسن عرب خالقی، محمد سهرابی، قاسم صرافان و ... به شعرخوانی می‌پردازند.

مدیر فرهنگ سرای اندیشه همچنین در گفته هایش اظهار داشت: به جهت پرهیز از مشکلی که در برخی از شب شعرهای عاشورایی انسجام موضوعی وجود ندارد و هر شاعری به بخشی از واقعه عاشورا توجه و اشاره دارد، در شب شعرهای «بر آستان اشک» شاعران در هر شب با موضوعی خاص شعرخوانی خواهند داشت. شب‌های شعر «بر آستان اشک»، در دو بخش شعرخوانی و مداحی برگزار می‌شود و در هر شب به یکی از حاضران به قید قرعه هزینه سفر به عتبات عالیات اهدا می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی فرهنگ سرای اندیشه، علاقه مندان برای حضور در  سوگواره آئینی «برآستان اشک» می‌توانند از جمعه 9 تا 11 مهر ساعت 18:30 به آمفی تئاتر فرهنگ سرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه مراجعه کنند و  ورود برای عموم علاقمندان آزاد است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها