خبرهای داغ:
طی مراسمی با حضور حجت الاسلام مشرفی مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان جنوبی از زحمات خواهر یوسفی قدردانی و خواهر آبدار به عنوان مدیر حوزه علمیه خواهران خوسف معرفی شد.
کد خبر: ۸۷۵۳۲۰۴
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، در این مراسم حجت الاسلام حامد شاهبیکی امام جمعه خوسف نقش حوزه علمیه خواهران را در ترویج معارف اسلامی ویژه خواند و گفت:خواهران طلبه باید در مراسمات و جلسات ویژه خواهران نقش آفرینی کرده و در تشریح مسائل احکام برای خانواده ها تلاش ویژه ای داشته باشند.وی اظهار داشت:در شهری که ما شاهد علمای بزرگی همچون حضرات عبادی هستیم باید مسئولین به فکر ادامه این نهضت بوده وافراد ارزشمندی را تحویل جامعه دهند.

حجت الاسلام شاهبیکی درادامه ضرورت ورود حوزه علمیه خواهران در مسائل خانواده را یادآور شد وگفت: طبق فرمایش رهبر انقلاب باید طلبه ها و اساتید با استفاده از ابزارهای روز به بیان معارف الهی پرداخته و به شبهات پاسخ دهند.

حجت الاسلام مشرفی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت روز مباهله، پیامبران و دین اسلام را هدیه های بزرگ الهی برشمردو بیان داشت:برنامه دین باید توسط مجری صالح خداوند در زمین اجرا گردد.وی در ادامه گفت:از ابتدای نزول قرآن و فرستادن پیامبران همواره بشریت نشان داده که لیاقت سرپرستی ولی صالح خداوند را ندارد و این محبت خداوند آن قدر مورد بی مهری قرار گرفت تا آنکه آخرین حجت خدا نیز از نظرها پنهان گشت.وی افزود:اکنون وظیفه ماست که زمینه ظهور حضرت حجت را فراهم کنیم و باید در تبیین دین اسلام و ترویج این مکتب کوشا باشیم. مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان جنوبی بیشترین کار را در عصر غیبت بر دوش علماء دانست و عنوان کرد: علما هستند که می توانند مسیر استکبار،داعش و فرهنگ غلط این فرقه ها را برای مردم تبیین کرده و جامعه را از شر اینگونه انحرافات آگاه کنند.

وی به وجود علمای گرانقدر این دیار حجج اسلام عبادی اشاره کرد و گفت: معدل خواهران طلبه حوزه علمیه خوسف در سال قبل سرآمد حوزه های علمیه خراسان بزرگ بوده است.حجت الاسلام مشرفی حجج اسلام عبادی را نمونه بارزی از اخلاق و خدمت گذاری معرفی کرد و بیان داشت: مسئولین ما باید از این عزیزان درس بگیرند و اینان را الگو قرار دهند.

وی در ادامه به تحول حوزه علمیه خراسان در ماه های اخیر اشاره کرد و گفت: بعد از رحلت آیت ا... واعظ طبسی ،حوزه علمیه خراسان نیز همانند حوزه علمیه قم دارای شورای عالی شد و تلاش می شود با رویکردی جدید حوزه علمیه خراسان نیز روز به روز پویا تر شود.

وی همچنین از مسئولین خوسف خواست برای راه اندازی حوزه علمیه برادران که از مجوز آن حدود2 سال می گذرد تلاش کنند.حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه ما در مرکز استان با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم گفت: ما برای تحصیل در مدرسه علمیه رضویه درخواست دو برابر ظرفیت داریم و خوسف می تواند بهترین مرکزی باشد که این عزیزان را برای ادامه تحصیل ارجاع دهیم.

مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان جنوبی از کمبود اعتبارات در حوزه های علمیه گلایه کرد و گفت: طبق مصوبه مجلس و دولت 3درصد بودجه استان باید به حوزه های علمیه اختصاص یابد ولی در عمل این امر انجام نمی شود.وی به سال گذشته اشاره کرد و عنوان داشت:در سال گذشته یک میلیارد تومان سهم حوزه های علمیه بود که فقط 300 میلیون آن تخصیص پیدا کرد.

در پایان این مراسم از زحمات و تلاشهای سرکار خانم خدیجه یوسفی مدیر قبلی حوزه که موسس حوزه علمیه خواهران خوسف بوده و 11 سال سابقه مدیریت این حوزه را داشتند تقدیر و قدردانی و سرکار خانم خدیجه آبدار به عنوان مدیر این حوزه به مدت یک سال معرفی شد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها