یادواره شهدای مسجد امام خمینی (ره) دیلم به همت پایگاه مقاومت امام جعفر صادق(ع) با حضور با شکوه، خانواده مکرم شهدا، مردم و مسئولین برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۳۱۳۸
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در دیلم؛ در این مراسم معنوی سیدصالح موسوی از رزمندگان و راویان برتر استان خوزستان گفت: ما داغداریم، چه کسی می تواند درد و غم یک مادر شهید را درک کند، به چه حقی و به چه گناهی بچه های ما را شهید کردند، این غم ها و داغ ها مقدس است چرا که همین داغ است که نهضت امام حسین (ع) را نگه داشته است. 

راوی برتر خوزستان گفت: نوجوانان شهیدی دیدم که چه حماسه هایی خلق کردند و برای تاریخ شیعه چراغ و راهنما شدند، وجودشان را دادند و به عظمت تبدیل شدند.

یادگار دفاع مقدس با اشاره به سخن شهید جهان آرا که مهم نیست ما بمانیم یا برویم و شهر سقوط کند یا نگه داشته شود مهم این است که مکتب باقی بماند اظهار داشت: زیبایی مکتب شیعه به این است که صادقانه رفتار کرده و مظلومانه مورد تعرض قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اعتقاد ندارم که کسانی مسیر انقلاب را بتوانند منحرف کنند چرا که شهدا اینقدر نزد خدا عزت و آبرو دارند و خونشان برای همیشه تاریخ شیعه جوشان است که هیچ دشمنی نمی تواند جسارتی کند چون وعده خدا حق است.

وی با بیان اینکه شهدا  از مکتبی پاسداری کردند که امیرالمومنین و فاطمه زهرا (س) صاحب آن است تاکید کرد: مکتب ارزش است ، جان و وجودمان را می دهیم آبرو می خریم، جان می دهیم بندگی خدا را ثابت می کنیم   

این رزمنده دفاع مقدس تشریح کرد:  خیلی ها باورشان نمی شد که این انقلاب پیروز شود، تحریکات قومی در استان های مرزی ایجاد کردند و سپس جنگ را تحمیل کردند ولی خدا کشور را حفظ کرد و مردم پای رهبر ایستادند اما در آن بهبوهه اول جنگ و تجاوز دشمن ریس جمهور وقت خیانت کرد و با جلوگیری از پشتیبانی نظامی به مردم کشور را به مخاطره کشاند و مردم صدمه دیدند و آخر هم با مسعود رجوی فرار کرد.

وی با اشاره به شرایط سخت مردم و مدافعان خرمشهر در روزهای اول جنگ و بمباران مراکز نظامی سپاه و ارتش گفت: مسجد جامع وحسینیه ها به مرکز مقاومت تبدیل شدند.

موسوی از ایثار و جانبازی مظلومانه شهدا گفت و بیان داشت: چه کسی می تواند با شهدا روبرو شود، همین نوجوانان اگر شرایط پیش آید روزگار دشمن را سیاه می کنند، وعده خدا حق است، شما مردم با دست خالی عظمت خلق کردید.

وی رمز پیروزی و خلق این عظمت ها را داشتن مکتب، جوانمردی، اخلاق و رشد رزمندگان در خانواده هایی مقید به حلال و حرام دانست.

وی در پایان ضمن ستایش مردم زحمتکش و مقاوم جنوب گفت : پشت خلیج فارس و مرکز نشینان به شما مردم گرم است و تا زمانی که این مردم هستند هیچ اجنبی جرات  نمی کند جسارتی کند.

وی همه را به صفات حسنه و فضایل اخلاقی چون صداقت، نان حلال، گشاده دستی ، محبت به همدیگر و دوری از تکبر دعوت کرد.

در ابتدای این مراسم فرماندهی ناحیه دیلم ضمن خیرمقدم به مردم و مسئولین با اشاره به حقانیت و قداست شهدا به توضیح کرامات شهید ایرانی که در گوشه ای  از خاک عراق مدفون و ملجا و پناهگاه مردم آن دیار شده بود پرداخت.

سرهنگ احمد اسدی در این ارتباط به معجزات و معنویات بسیار زیاد شهدا اشاره کرد و گفت: ای کاش همه ما یاد شهدا را گرامی بداریم، وصیتنامه های شهدا را بخوانیم و به سفارش آن بزرگواران در حفظ ارزشها مثل حمایت از ولایت و گوهر ارزنده حجاب عمل کنیم.

مداحی حاج محمدعلی صالحیان از مداحان برجسته دیلم و تجلیل از خانواده معظم شهدای محله و همچنین نخبگان فرهنگی و ورزشی مسجد امام خمینی پایان بخش این مراسم بود.

ارسال نظرات