امام جمعه باخرز بیان داشت: امروز نیاز به ولایت مداری و نهادینه کردن آن بیش از هر زمانی متصور است.
کد خبر: ۸۷۵۳۱۱۶
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام مهدی امجدی زاده در یادواره 9 شهید جهادگر تربت‌جام ولایتمداری را رمز مهم پیروزی در مقابل تهاجم دشمنان در هر مقطعی دانست و گفت: امروز نیاز به ولایت مداری و نهادینه کردن آن بیش از هر زمانی متصور است و هر زمان ضربه ای به اسلام وارد شد بر اثر کمبود و ضعف در ولایتمداری  بوده است.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره 9 شهید جهادگر تربت جام بیان کرد: در صدر اسلام همیشه "حق و باطل" در کنار هم  قرار گرفتند که  این در هشت سال دفاع مقدس نیز ظهور پیدا کرد و رزمندگان اسلام با کمترین امکانات و وسایل جنگی و تجهیزات در مقابل دنیای کفر ایستادند.

وی در این آیین ماندگار با تجلیل از جهادگران عرصه دفاع مقدس افزود: 6 هزار سال از تقابل بین "حق و باطل" می گذرد که در دو مقطع تاریخی، زمان رسول مکرم اسلام (ص) و دوران کنونی تقابل بین "حق و باطل" به اوج خود رسیده و حساسیت ویژه ای پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: به غیر از این مقاطع تقابل بین "حق و باطل" در قالب جنگ نظامی ، فیزیکی، سیاسی، اقتصادی و گاه فرهنگی بصورت جداگانه بین حامیان و مخالفان حق در فضای اجتماعی حادث شده است.

امام جمعه باخرز با اشاره به ویژگی جنگ "حق و باطل" در دوران رسول خدا و کنونی خاطر نشان کرد: در این دو مقطع زمانی تقابل در هر چهار محور جنگ نظامی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در حال انجام بوده و هست.

حجت الاسلام امجدی زاده در همین باره اضافه کرد: این به آن معنا است که در گرماگرم نبرد نظامی، جنگ سیاسی نیز به صورت جدی وجود دارد و با درگیری فرهنگی نیز شدت گرفته و در کنار همه این ها جنگ اقتصادی هم به عنوان اهرمی برای تحت فشار قرار دادن مردم و عقب نشاندن حریف مورد استفاده قرار گرفته است.

وی اذعان داشت: امروز وظیفه و تکلیف شرعی آحاد ملت اسلامی ایران در دفاع از حق و مقابله با جبهه استکبار جهانی در چهار محور"نظامی،سیاسی، فرهنگی واقتصادی" ترویج باورهای دینی ، اعتقادی ، فرهنگ جهادی و ولایت پذیری در همه ابعاد است.

وی ادامه داد : ولایت مداری و ولایت محوری  تنها جریانی است که در تمام تاریخ 1400 ساله اسلام درهر مقطعی امت اسلامی و ارزش های اسلامی را تقویت و دشمن را به عقب رانده است.

امجدی زاده با اشاره به تلاش دشمنان در تضعیف جایگاه رهبری با استفاده از هجمه های رسانه ای از طریق چندین شبکه رادیو و ماهواره گفت: اظهار داشت: امروزه 38 سال پس از انقلاب، دشمنان تمام  توان و انرژی خود را به کار بسته اند تا مردم را از محور ولایت فقیه دور کند.

وی عنوان کرد: امروزه نیاز به ولایت مداری و نهادینه کردن آن در تمام امور امری لازم و ضروری است و هرزمان که اسلام ضربه ای خورده از کمبود و ضعف در ولایت مداری بوده است.

حجت الاسلام امجدی زاده با بیان این که نباید فقط در هفته دفاع مقدس به فکر شهیدان و جانبازان باشیم افزود: مهمترین پیام بیش از 300 هزار شهید پایبند بودن به ولایت فقیه در هر زمانی است که موضوع کاملاً اعتقادی است ، نه سیاسی  شهدا ورزمندگان غیور ایران اسلامی با همین تفکر جنگیدند و یک وجب از خاک کشور کم نشد.

گفتنی است؛ گردهمایی"سنگرسازان بی سنگر" یاد بود 9 شهید جهادگر تربت جام به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس  با حضور جمعی از مسئولان محلی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، جهادگران و دیگر اقشاربه همت مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها