نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه پروژه FATF حذف گروه‌های جهادی را نشانه گرفته است،‌گفت: رئیس‌جمهور باید با خاطیان حقوق‌های نجومی با جدیت برخورد کند.
کد خبر: ۸۷۵۳۰۸۵
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم شهرستان فلاورجان و رئیس مجمع نمایندگان اصفهان امروز (6 مهرماه 95) در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس،‌اظهار داشت: هفته دفاع مقدس که یادآور حماسه آفرینی جوانان شجاع و بی ادعای ایران اسلامی است را به عموم دلاورمردان و شیرزنان عرصه ایثار ودفاع تبریک عرض می‌نمایم.

وی افزود: از شاخصه‌های دفاع مقدس، معنویت، استقامت، شجاعت، بی اعتنائی به دنیا و شهادت طلبی رزمندگان بود و امروز نیز کشورمان که مورد هجمه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی قرار دارد نقش نیروهای ایثارگر بیش از گذشته مشهود است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: از دولت می خواهم تا ضمن توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه، با اجرای کامل طرح رتبه بندی معلمان به قشر معزز و فرهیخته فرهنگی و رفع دغدغه های معیشتی این عزیزان رسیدگی شود .

وی ادامه داد: نامگذاری سال 95 به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری نشانی واضح‌تر از کم‌کاری ما مسؤولان در این باره ندارد. نامگذاری سال 95 به این شکل و ترکیب اقتصاد مقاومتی با دو کلمه «اقدام» و «عمل» حاکی از آن است که همتی مضاعف برای تحقق این شعار لازم است .

موسوی لارگانی بر همین اساس اضافه کرد: معنای کلام رهبری این است که ما یک الگوی اقتصادی را با عنوان اقتصاد مقاومتی به کار گیریم تا دندان طمع آمریکا را برای فشار به ملت ایران از بعد اقتصادی برای همیشه بکند. اقتصاد مقاومتی نه ‌تنها شامل حوزه اقتصاد بلکه شامل فرهنگ، هنر و اجتماع نیز می‌شود. شش ماه گذشت اما اقدام درخور شانی در این راستا شاهد نبوده ایم.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی اعضای تیم اقتصادی دولت اعتقاد جدی و عملیاتی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ندارد لذا دولت باید در گام اول برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در تیم اقتصادی خود، به طور کامل تجدیدنظر کند و افرادی که با تفکرات سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هماهنگ هستند، به کار گمارده شوند.

«حل مشکلات تولید داخلی، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، رونق اقتصادی و مقابله‌ با رکود مسائلی است که مطالبه اصلی مردم است و باید مورد توجه ویژه مجلس دهم قرار گیرد. مردمی که از دعواها و درگیری‌های سیاسی خسته شده‌اند و به امید حل مشکلات عمده زندگی خود به دمیدن روح جدیدی در کالبد خانه ملت رای دادند و حالا منتظرند تا منتخبان آنان به شعارهای خود جامه عمل بپوشانند. حالا دیگر مردم انتظار دارند همه دست در دست هم برای حل چند مشکل عمده نظیر بیکاری، مسکن، رکود، تورم و افزایش اعتبارات دولت اقدام نمائیم.»

وی  در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قرارداد FATF تاکید کرد:  FATF به عقیده دلسوزان نظام اقدامی از سوی غرب در تکمیل پروژه تحریم محسوب می‌شود. این پروژه جدید، خودتحریمی، خدشه به استقلال و امنیت ملی و حذف گروه‌های جهادی را نشانه گرفته است. دنیا بداند مبارزه با پولشویی در نظام مقدس جمهوری اسلامی، همواره مورد تاکید و الزام بوده و مورد تصویب مجلس شورای اسلامی نیز قرار گرفته است اما آنچه جای تامل دارد برخورد دوگانه غرب در قبال گروه‌های تروریستی همچون منافقین، داعش است. ضروری است که به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی و جدی به کشور ، این موضوع در مجلس مطرح و براساس اصل 77 قانون اساسی ، مفاد توافق مورد بررسی و تصمیم مجلس شورای اسلامی قرار گیرد .

موسوی لارگانی در بخش دوم نطق خود دباره مشکلات و نارسائی‌های موجود در شهرستان فلاورجان،خطاب به مسؤولان اجرایی عنوان کرد: از دولت بابت تلاش و همت و اختصاص اعتبار 300 میلیاردی جهت احیای دریاچه ارومیه قدردانی می‌کنم. اما از رئیس جمهور که قول داد زاینده رود همیشه جاری باشد انتظار دارم که همین اهمیت و تلاش را برای احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی بکار گیرند.

وی ادامه داد: به وزیر کشور تذکر می‌دهم به قول خود بابت ایجاد شهرهای طاد و ونهر ، اشترجان ، مینادشت، بوستان و سهر و فیروزان در شهرستان فلاورجان عمل کند. انتزاع محله شهید پرور گارماسه از شهر فلاورجان انتظار به حق مردم بزرگوار و فهیم این خطه است که باید مورد تاکید وزارت کشور قرار گیرد. از وزیر بهداشت نیز انتظار می رود نسبت به افزایش تعداد کادر پزشکی بیمارستان شفا کلیشاد و سودرجان اقدام نمایند. هم اکنون مردم از کمبود پزشک در اورژانس و بخشهای تخصصی گله مند هستند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس همچنین یادآور شد: به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر می‌دهم نسبت به تخصیص اعتبار برای احداث سالن چندمنظوره فرهنگی هنری در شهرستان فلاورجان اقدام شود.

از ریاست جمهور و وزرای کابینه هم می‌خواهم تا با اختصاص اعتبار مورد نیاز برای حل مشلات عدیده شرکت‌های نیمه دولتی نظیر پلی اکریل اقدام عاجل نمایند. کارگران این شرکت شش ماه است که حقوق نگرفته‌اند.

وی در خاتمه مطرح کرد: از وزیر نیرو می خواهم تا در اسرع وقت اعتبار لازم برای پروژه‌های فاضلاب شهرهای قهدریجان، کلیشاد و سودرجان، ابریشم، بهاران، ایمانشهر و پیربکران را تخصیص دهد. از رئیس جمهور و اعضای کابینه انتظار دارم که در سال اقتصاد مقاومتی و در شرایط تنگنای شدید بودجه مملکت، با موضوع حقوق‌های نجومی مدیران دوایر دولتی به شدت برخورد کنند، باید با خاطیان با جدیت برخورد شود.

ارسال نظرات