با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری صورت گرفت

افتتاح طرح صنایع تبدیلی سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر در دشتی

بوشهرـ با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر طرح صنایع تبدیلی سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر در دشتی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۸۷۵۳۰۴۶
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵



 



به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دشتی، مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان بوشهرصبح امروز در آیین طرح صنایع تبدیلی سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر در دشتی  گفت: در سال‌های 94 و 95 قریب به 3 میلیارد تومان به متقاضیان طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان دشتی تسهیلات پرداخت‌ شده است.

ذوالفقار عباسی‌فر افزود: یکی از مأموریت‌های مهم مجموعه بسیج سازندگی سپاه استان بوشهر تلاش در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر افزود: پروژه‌ها و کارگاه‌های تولیدی متناسب با شرایط بوم، اقلیم و فرهنگ استان مشارکت‌های مردمی در عرصه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: سازمان بسیج سازندگی درزمینهٔ دام سبک، دام سنگین، گلخانه، مرغ بومی محلی، صنایع تبدیلی و سایر عرصه‌ها از علاقه‌مندان در سراسر استان حمایت و پشتیبانی می‌کند.

عباسی گفت: در سال‌های 94 و 95 قریب به 3 میلیارد تومان به متقاضیان طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان دشتی تسهیلات پرداخت‌ شده است.

این مسؤول اضافه کرد: در سال 94 تسهیلات پرداختی منجر به شکل‌گیری 75 طرح در عرصه‌های مختلف تولید اقتصاد مقاومتی شد.

عباسی یادآور شد: طرحی که امروز با دستان مبارک حضرت آیت‌الله صفایی بوشهری در مرکز شهرستان دشتی افتتاح شد از طرح‌های صنایع تبدیلی سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر است.

وی افزود: صنایع تبدلی فرآورده‌ای لبنی شهرستان دشتی از پرورش علوفه دام، کارگاه‌های تولید دام و فرآوری و تولید محصول آن توسط تولیدکننده مدیریت می‌شود و مجموعه موفقی است.

عباسی خاطرنشان کرد: سال گذشته در عرصه‌های مختلف طرح‌های اقتصاد مقاومتی قریب به 20 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت‌ شده و در سال جاری نیز 20 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان طرح‌های اقتصاد مقاومتی تسهیلات واگذار می‌شود.

مسؤول راه‌اندازی صنایع لبنی شهرستان دشتی هم گفت: این طرح اقتصاد مقاومتی 250 میلیون تومان هزینه در برداشته و برای 10 نفر شغل ایجاد شده است.

علی تیموری افزود: ما در 15 هکتار از اراضی علوفه در مزرعه جهت گاوداری کشت می‌کنیم و سپس شیران را به کارگاه حمل  و در این کارگاه شیر را باکیفیت تبدیل به ماست کرده و به بازار عرضه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کارگاه سنتی نقش مهم و ارزشمندی در طرح اقتصاد مقاومتی دارد افزود: در این زمینه از جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی، انصار و مهر اقتصاد در این زمینه همکاری کرده‌اند.

تیموری تأکید کرد: روزانه 500 لیتر شیر در گاوداری تولید و جهت فراوری به کارگاه حمل می‌کنیم و از مسؤولان انتظار داریم جهت ماندگاری و پیشرفت این کارگاه همکاری کنند.

وی اضافه کرد: این کارگاه روزانه می‌تواند بیش از 3 تن شیر را فرآوری کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات