خبرهای داغ:
سرپرست نمايندگي ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان ميامي گفت: مرمت يخدان ميامي واقع در بافت تاريخي اين شهر به اتمام رسید.
کد خبر: ۸۷۵۲۹۷۷
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، به نقل از روابط‌ عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان،«سید محمدصادق رضویان» افزود: در ادامه روند مرمت بافت تاریخی شهر میامی، مرمت یخدان تاریخی اين شهر با بيش از 220 سال قدمت به اتمام رسید.

وي گفت: استحکام بخشی و ترمیم جداره‌ها، برداشت الحاقات، اصلاح و بازسازی دیواره‌های یخدان، انجام پی‌بندی‌های لازم، اجرای ازاره سنگی، دوغاب‌ریزی، اجرای کاهگل و سیم‌گل نما، اصلاح ناودان‌ها  و اجرای کاهگل پشت بام با هدف مرمت و حفظ این اثر تاريخي  انجام شد.

رضويان با اشاره به اينكه يخدان تاریخی شهر میامی از نظر بصری، ابعاد و اندازه، نمونه ای منحصر به فرد در نوع خود است، افزود: با هدف حفظ بافت تاریخی و اشاعه فرهنگ حفاظت و نگهداری از بافت و آثار تاريخي، بافت تاریخی میامی و آثار واقع در بافت مرمت و بازسازی مي‌شوند.

وي گفت: در بافت تاریخی میامی کاروانسرای شاه عباسی، مسجد آقایان، آب انبار عمارت، عمارت آقایان، حمام‌ آقایان و نیز تعدادی ساباط و دالان وجود دارند.

میامی شرقی ترین شهرستان استان سمنان است. شهر میامی در 240 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و در محور تهران - مشهد واقع است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها