فرمانده سپاه بیت‌المقدس گفت: خط قرمز ما امنیت مردم کردستان است و این اطمینان را به مردم می‌دهم که نیروهای مسلح و به خصوص سپاه پاسداران به عنوان وظیفه ذاتی برای حفظ امنیت پایدار تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۵۲۹۰۷
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار محمدحسین رجبی در یادواره سردار شهید سعید توفیقی و 52 شهید 39 روستای محور نران که با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در مسجد روستای نران شهرستان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس در کردستان از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد و در خلال جنگ تحمیلی، مردم کردستان در دو جبهه داخلی مقابله با ایادی استکبار و ضدانقلاب و جبهه خارجی مبارزه با رژیم بعث حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس در کردستان همچنان دارد و ما امسال برای دفاع از این سرزمین و دفاع از امنیت و آسایش مردم شهید دادیم، شهیدانی از جنس مردمان استان کردستان که جان خود را برای حفظ این امنیت دادند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس، امنیت را جزو اولین خواسته مردم کردستان و کشور عنوان کرد و با اعلام اینکه این اطمینان را به مردم می‌دهم که نیروهای مسلح و بخصوص سپاه پاسداران که وظیفه سرزمینی و ذاتی دارد، برای امنیت پایدار تلاش می‌کنند، گفت: اکنون که طول عمر این نظام به مرز 40 سالگی نزدیک شده است، از امنیت پایدار مردمی برخوردار است.

رجبی خاطرنشان کرد: این مراسم یادواره شهدا برای قدردانی از مجاهدت‌هایی است که امروز امنیت را برای ما به ارمغان آورده‌اند و نباید از این نکته غفلت کنیم که هم‌رزمان شهدا نیز در ایجاد این امنیت سهمی دارند که اجر آنها کمتر از اجر شهیدان نیست.

وی گفت: امروز وظیفه داریم که حافظ این امنیت پایدار باشیم و این همان قدردانی از رشادت‌ها و خون‌هایی است که برای این امنیت بر زمین ریخته شده است.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان افزود: ما نباید فکر کنیم که این امنیت هیچ آسیب و تهدیدی ندارد، بلکه تهدیداتی متوجه آن است که مقابله با آن نیازمند هوشیاری و بصیرت است و باید از این امنیت پاسداری کنیم.

رجبی با یادآوری رشادت‌های سردار شهید توفیقی و شهدای محور نران سنندج، گفت: در بررسی وقایع آن دوران در این محور، ضمن اینکه حماسه‌ای در تراز انقلاب اسلامی را شاهد هستیم، بلکه شهید توفیقی محور مبارزات به ایادی استکبار و گروهک‌های ضدانقلاب در منطقه می‌شود که مردم روستای نران در اولین تصمیم با وی همراه می‌شوند.

وی افزود: امنیت ما مدیون چنین فداکاری‌های بزرگی است که مردم باید از آن دفاع کنند و این با روشنگری، واقع‌بینی و دشمن‌شناسی امکان‌پذیر است.

رجبی با یادآوری اعتراف سرکرده گروهک دموکرات مبنی بر اینکه صدام را در جنگ علیه ایران همراهی می‌کردند، گفت: البته ما این مزدوری آنها را می‌دانستیم و این اعتراف به دلیل عجز و درماندگی‌ درونی این گروهک اردوگاه‌نشین است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: اعضای این گروهک در یک دور جدید مزدوری به دامن استکبار و خاندان یهودی آل سعود پناه برده‌اند و از آنها تجهیزات دریافت می‌کنند که دانستن این اطلاعات، ضمن اینکه بر هوشیاری مردم می‌افزاید به حفظ امنیت پایدار مردمی کمک می‌کند.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان تصریح کرد: گروهک‌های ضدانقلاب منطقه در حدی نیستند که امنیت ما را تهدید کنند، چون خط قرمز ما امنیت مردم استان است.

وی با یادآوری اعزام یک تیم دموکرات به داخل استان و مقابله جدی نیروهای بومی سپاه کردستان با آنها، گفت: آنها می‌خواستند با ایجاد ناامنی در منطقه مزدوری خود را اثبات کنند اما با برخوردی مواجه شدند که هیچکدام از آنها برنگشت.

رجبی اذعان داشت: سپاه کردستان در کنار برقراری و حفظ امنیت پایدار، اقدام در راستای توسعه و کمک و تسهیل سرمایه‌گذاری در کردستان است که مدت‌هاست در کنار سایر ادارات شروع شده و نیاز است آن را قوت ببخشیم.

فرمانده سپاه کردستان در بخش دیگری از سخنان خود و پیرو درخواست‌هایی که اهالی روستاهای محور نران به وی داده بودند، گفت: کمیته روستایی ستاد هفته دفاع مقدس کردستان مصوبه‌ای را می‌گذراند که تمامی کمبودها و مشکلات 39 روستای این محور را بررسی و ارزیابی می‌کند و هر کدام از دستگاه‌های عضو این کمیته موظف می‌شود تا در برطرف کردن مشکلات این روستاها اقدام نماید.

وی افزود: دبیر ستاد هفته دفاع مقدس پیگیری بررسی و اجرای این مصوبه خواهد بود و سپاه کردستان خود بیشترین سهم را برای این مهم می‌گذارد.

ارسال نظرات