رئیس کانون بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در حال حاضر بازنشستگان از نظر جسمی و روحی در شرایط ایده‌آلی قرار ندارند، گفت: این افراد گنجینه‌ای از تجارب مختلف هستند که استفاده از آن موجب به حداقل رسیدن آزمون و خطا در امور و صرفه‌جویی در منابع کشور می‌شود.
کد خبر: ۸۷۵۲۹۰۰
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، امیر سرتیپ اسدالله حیدری، رئیس کانون بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در حال حاضر حدود 000/600 نفر بازنشسته، وظیفه بگیر و مستمری‌بگیر نیروهای مسلح وجود دارد که تقریباً نیمی از جمعیت آنان را نیروهای ارتشی تشکیل می‌دهند، اما از نظر سلامت وضعیت قابل رضایتی ندارند.

رئیس کانون بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: اغلب بازنشستگان دوران جوانی خود را برای دفاع از میهن اسلامی پشت سرنهاده و مدیران بحران این کشور بوده‌اند، و سلامتی خود را در راه عظمت کشور فدا کرده‌اند اما اینک از نظر جسمی و روحی در شرایط ایده‌آلی قرار ندارند و برخی نیز با داشتن رنج بیماری‌های مختلف از لحاظ معشیت و حقوق در مضیقه هستند.

حیدری، بیان کرد: قطعاً این صحنه‌ها، شایسته نظام سربلند ج.ا.ا نیست و مسئولان باید در موارد مختلف و بویژه در بخش سلامت با برنامه‌ریزی، پیشگیری، درمان و خدمات درمانی کیفی و مناسب به فکر باشند.

وی با اشاره به لزوم تکریم بازنشستگان گفت: وقتی جوان نظامی که باید سینه خود را سپر گلوله دشمنان کند، به اوضاع پیشکسوتان خود نظاره می‌کند، بی‌تردید مطلوب یا نامطلوب بودن وضعیت یک بازنشسته نیروهای مسلح، اثر غیر قابل انکاری در روحیه نظامی و شغلی وی خواهد داشت.

این مقام مسئول در پاسخ به سؤالی در مورد استفاده از تجارب بازنشستگان گفت: این افراد در حوزه‌های مختلف نظامی، دفاعی، بهداشتی، علمی و غیره انبوهی از تجارب را اندوخته دارند و سکان‌داران مدیریت بحران کشور در زمانی بوده‌اند که تحریم‌های همه جانبه کشور را احاطه کرده بود.

رئیس کانون بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران اذعان کرد: اما در حال حاضر به دلیل در این خصوص، به انزوا کشیده شده‌اند و آنطور که مورد انتظار است برنامه‌ای برای استفاده مطلوب از تجربه‌ آنان وجود ندارد.

حیدری، با تاکید بر اینکه مسئولان در همه زمینه‌ها از تجارب بازنشستگان در کنار نیروهای کاری و پُرتوان جوانان بهره‌گیرند افزود: زیرا این تجارب موجب می‌شود تا آزمون و خطا در امور به حداقل خود برسد و در منابع کشور صرفه‌جویی شود.

وی به برنامه‌های تفریحی اشاره کرد و افزود: کانون بازنشستگان در حقیقت وظیفه و مسئولیت دفاع از حق و حقوق اعضاء (بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری‌بگیران )را بر عهده دارد اما علی رغم نبود سر فصل بودجه و صرفاً با بهره‌گیری از درصد ناچیزی که از حقوق اعضاء کسر می‌گردد اقدامات مثبت و رو به پیشرفتی را ارائه می‌دهد که کافی نیست.

رئیس کانون بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: امیدواریم ستاد کل نیروهای مسلح در این حوزه، با همکاری کانون و سازمان‌های مسئول امور رفاهی مانند سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح و بخش بازنشستگی نیروها و با برنامه‌های یکسان‌نگر از نظر رفاهی زمینه لازم برای رفاه این قشر محترم و ایثارگر را فراهم آورد.

 

ارسال نظرات