معاون دادگستری کردستان عنوان کرد

ضرورت معدوم‌سازی اقلام خوراکی و بهداشتی قاچاق

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: تمام اقلام قاچاق خوراکی و بهداشتی که مجوز بهداشت ندارند و آنالیز نمی‌شوند، باید به صورت کامل معدوم شده و از عرضه و مصرف آن جلوگیری شود.
کد خبر: ۸۷۵۲۸۷۲
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حسن بابایی در هفتمین جلسه شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان در سنندج، اظهار کرد: قانون مبارزه با قاچاق مربوط به سال 92 تورم آئین‌نامه‌های بود که تصویب نشده بود.

به گفته وی، آئین‌نامه جدید که ظرف چند ماه گذشته تصویب شد، خیلی از مشکلات را حل می‌کند که باید این آئین‌نامه در اختیار تمام دستگاه‌های عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گیرد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان به دو ماده از این آئین‌نامه اشاره کرد و گفت: ماده‌های 55 و 56 مربوط به فروش و معدوم کردن کالاهای قاچاق است که به صورت کاملا دقیق این موارد را مورد بررسی قرار داده است.

بابایی خاطرنشان کرد: برخی اقلام قاچاق مانند فرآورده‌های نفتی، طلا، میراث فرهنگی و غیره معدوم نمی‌شوند و قانون اجازه معدوم‌سازی تمام کالاهای قاچاق را داده است.

وی تصریح کرد: تمام اقلام قاچاق خوراکی و بهداشتی که مجوز بهداشت ندارند و آنالیز نمی‌شوند نیز باید به صورت کامل معدوم شوند و از عرضه و مصرف آن جلوگیری شود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان با اشاره به ایجاد و راه‌اندازی چندین سامانه اطلاع‌رسانی هوشمند که آئین‌نامه کاربردی آن تدوین شده است، گفت: سامانه جامع تجارت، شناسایی و رهگیری کالاها، رتبه‌بندی اعتبار؛ سامانه جامع انبارها و کالاها و سامانه پنجره واحد راه‌اندازی شده است.

بابایی تصریح کرد: در قالب این سامانه‌ها و فرم‌هایی که تعریف شده است مشخصات کامل کالاهای قاچاق کشف شده، کاشفین، ارزش ریالی، میزان، نوع کالا و غیره ثبت می‌شود.

وی در ادامه عرضه، فروش و نگهداری هر نوع اقلام قاچاق را جرم دانست و خاطرنشان کرد: وقتی کالایی قاچاق است، دیگر نیاز به تذکر نیست و باید برخورد جدی صورت بگیرد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان اظهار کرد: با توجه به اینکه کالاهای قاچاق از مبادی مختلف وارد کشور می‌شوند در نتیجه تا زمانی که هولوگرام تهیه نشده است باید اصل را بر صحت کالاها بگذاریم، مگر اینکه دلایل کافی بر قاچاق بودن کالا زیاد باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار