رئیس شورای استان کردستان اعلام کرد

کردستان میزبان نشست دوره‌ای شورای عالی استان‌ه

رئیس شورای استان کردستان گفت: استان کردستان هفتم و هشتم ماه جاری میزبان پنجاه و ششمین دوره نشست شورای عالی استان‌های کشور است.
کد خبر: ۸۷۵۲۸۵۸
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، زهرا آوجیان در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: با نظر شورای عالی استان‌ها و مجمع مشورتی، جلسات شورای استان‌ها به صورت دوره‌ای و در استان‌های مختلف برگزار می‌شود که در پنجاه و ششمین دوره این نشست‌ها، استان کردستان روزهای هفتم و هشتم ماه جاری میزبان خواهد بود.

رئیس شورای استان کردستان خاطرنشان کرد: در این اجلاس، 31 رئیس شورای استان‌، 31 رئیس شورای اسلامی شهرهای مراکز استان‌ها و اعضای هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها به مدت دو روز در سنندج مرکز استان کردستان حضور خواهند داشت.

آوجیان تصریح کرد: برنامه‌های این نشست در قالب چهار کمیسیون فرهنگی اجتماعی، حقوق و اقتصادی، توسعه و عمران شهری و بهداشت، سلامت و محیط زیست برگزار خواهد شد ضمن اینکه برنامه‌هایی از جمله بازدید از خانه کُرد (موزه مردم‌شناسی سنندج) و اجرای یک برنامه مفرح با هدف معرفی فرهنگ کردستان علاوه بر کارهای اصلی نشست، صورت می‌گیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر سنندج با رد برخی شایعات مبنی بر هزینه‌کرد 200 میلیون تومان برای این نشست، اظهار داشت: برآورد ما کمتر از 100 میلیون تومان است اما تا این لحظه ریالی به حساب شورا واریز نشده و هزینه‌ای انجام نشده است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه شورا و توصیف شورای استان کردستان، گفت: شورای استان کردستان متشکل از 4 هزار و 800 عضو در 29 شهر، 10 شهرستان، 31 بخش و یک‌هزار و 300 روستاست که در راستای ایفای وظیفه شورایی خود تلاش می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی استان کردستان با یادآوری تشکیل مجمع بانوان شورایی استان کردستان، اضافه کرد: در استان کردستان 25 نفر از بانوان در ترکیب شوراها قرار دارند که 13 نفر آنان در شوراهای شهر و 12 نفر نیز در شورای روستا مشغول خدمت به مردم هستند.

آوجیان ادامه داد: شور و مشورت یکی از ظرفیت‌های شورای عالی و نیز شوراهای اسلامی است که در قرآن نیز مورد تاکید قرار گرفته است و شوراهای اسلامی از این مهم برای آگاهی یافتن و رسیدن به بهترین نظر و رأی استفاده می‌کنند.

وی افزود: براساس اصول مختلف قانون اساسی، به شوراهای اسلامی اجازه داده شده است که از پایین‌ترین رده تا شورای عالی استان‌ها در تمامی بخش‌ها و در امور مختلف در راستای پیشبرد اهداف دخالت کند.

عضو شورای اسلامی شهر سنندج همچنین گفت: اگر شوراهای اسلامی نتوانسته‌اند براساس اختیاراتی که دارند موفق شوند، اما در قانون تاکید شده است گرچه همه شوراها تلاش می‌کنند تا سطح مشکلات مردم را کاهش دهند و خدمات مطلوب و شایسته به مردم ارائه کنند.

آوجیان خاطرنشان کرد: رویکرد دوره چهارم شورا در سنندج و کردستان، احیای جایگاه شورا به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم و مسوولان است که براساس آن به وظایف خود عمل کنند و این را باید در نظر داشت، تا زمانی که مسوولان به شورا کمک نکنند موفقیتی حاصل نمی‌شود.

وی افزود: شورای استان کردستان براساس ارزیابی شورای استان‌ها در 23 آیتم توسط تیم‌های نظارتی با کسب 230 امتیاز، شورای برتر کشور شد و این شورا مورد تجلیل شورای عالی استان‌ها قرار گرفت.

آوجیان در پایان گفت: کسب این عنوان برتر نتیجه همکاری و فعالیت تمامی اعضاست که برای استان کردستان مایه افتخار است.

ارسال نظرات