نماینده ولی فقیه در هلال احمر کردستان:

نوجوانان باید با قلم‌هایشان به جنگ دشمن بروند

نماینده ولی فقیه در هلال احمر کردستان گفت: اگر در گذشته نوجوانی مانند حسین فهمیده تفنگ در دست داشت و مبارزه می‌کرد اکنون زمان آن رسیده که نوجوانان ما با قلم‌هایشان به جنگ دشمن بروند.
کد خبر: ۸۷۵۲۸۴۹
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام بلال عربیان در مراسم افتتاح کانون دانش‌آموزی هلال احمر که در مدرسه نمونه دولتی امام شافعی سنندج برگزار شد، در جمع دانش‌آموزان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: در همه جای دنیا همواره یاد قهرمانان را زنده نگه می‌دارند و این تنها مختص به ایران نیست.

عربیان افزود: پاسداشت یاد و خاطره شهیدان 8 سال دفاع مقدس و گرامی‌داشت دلاوری‌ها و از خودگذشتگی‌های آنها موجب می‌شود تا نوجوانان قهرمانان واقعی خود را بهتر بشناسند و از آنها الگو پذیری کنند.

وی با خطاب قراردادن دانش‌آموزان اظهار داشت: کردستان نیز دارای قهرمانان و ایثارگران فراوانی بود، شهیدان پیشمرگ کرد قهرمانان ملی ما بودند و قهرمانان زنده نیز همان کسانی هستند که در میادین ورزشی به خوبی مبارزه کردند و مدال‌های خوش رنگ کسب کردند.

به گفته نماینده ولی فقیه در هلال احمر کردستان، با آغاز بهار تعلیم و تربیت باید به سمتی حرکت کنیم تا نوجوانان و جوانان ما راه درست را تشخیص دهند و برنامه‌های شومی که دشمنان همواره برای ما در نظر گرفته‌اند را خنثی کنند.

عربیان خاطرنشان کرد: همه جوانان و نوجوانان این مرز و بوم باید خود را توانمند سازند و با آگاه شدن از مسائل و اطلاعات مفید علمی در راستای پیشرفت ایران گام بردارند.

وی با اشاره به جنگ نرمی که از سوی بیگانگان همواره کشور را تهدید می‌کند افزود: اگر در گذشته نوجوانی مانند حسین فهمیده تفنگ در دست داشت و مبارزه می‌کرد اکنون زمان آن رسیده که نوجوانان ما با قلم‌هایشان به جنگ دشمن بروند.

عربیان تصریح کرد: متاسفانه در دنیای کنونی به دلیل استفاده نادرست از فضاهای مجازی تعداد اندکی از نوجوانان و جوانان احترام به والدین خود را نادیده می‌گیرند و این نشان از هجمه‌های فرهنگی است که از طریق این فضاها به سمت ذهن‌های پاک نوجوانان می‌آید و باید از آنها دوری کرد.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر کردستان یاد‌آور شد: روی‌آوردن به فرهنگ غرب و پشت پا زدن به فرهنگ ناب اسلامی موجب پیدایش آسیب‌های اجتماعی و از بین رفتن فرهنگ غنی ایرانی خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به افتتاح کانون دانش‌آموزی هلال احمر در مدارس، خاطرنشان کرد: ایمان در قلوب انسان زینت است و زمینه را برای کمک به مردم فراهم می‌کند و وجود چنین کانون‌هایی در مدارس می‌تواند ایمان نوجوانان را قوی کرده و آنها را به سمت نیکی و مهربانی کردن به افراد نیازمند هدایت کند.

ارسال نظرات