خبرهای داغ:
در گفت‌وگو با برادر شهید "احمد دهقانی" مطرح شد
برادر شهید احمد دهقانی گفت: شهدا بزرگ‌ترین و زیباترین درس زندگی را به ما آموختند، در حال حاضر وظیفه ما ادامه دادن راه و هدف شهدا با رفتار و گفتارمان است.
کد خبر: ۸۷۵۲۸۳۴
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، شهید احمد دهقانی پوده یکی از شهیدان گلگون کفن این مرز و بوم بوده و با ایمان به خدا، برای رضای خداوند و اجرای فرمایشات ولی امر مسلمین حضور در جبه‌های جنگ حق علیه باطل را لبیک گفت و دفاع از کشور را به زندگی فانی دنیا ترجیح داد.

وی از شاگردان آیت‌الله شهید بهشتی بود که روحیه‌ای حق طلبانه‌ای داشت و در دوران قبل از انقلاب اسلامی علیه طاغوت مبارزه کرد، خیانت‌های بنی صدر را افشا کرد و با شروع جنگ تحمیلی بنا به فرمایش بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی به همراه برادر بزرگترش به جبهه اعزام شد و در عملیات بیت‌المقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمد. اکنون به مناسبت هفته دفاع مقدس با برادر شهید احمد دهقانی پوده به گفت‌وگو پرداختیم.   

محمد علی دهقانی پوده در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: شهید احمد دهقان در سال 41 در خانواده‌ای مذهبی و آکنده از عشق و علاقه به ائمه اطهار(ع) در روستای پوده دهاقان چشم به جهان گشود و زیر سایه پدر و مادری مومن و فداکار رشد کرد.

وی افزود: او پس از کسب دیپلم از هنرستان سروش اصفهان در سن 20 سالگی با شروع جنگ تحمیلی همراه برادر بزرگترمان "محمد حسن"، با عشق و علاقه به وطن راهی میدان جنگ حق علیه باطل شد.

برادر شهید دهقانی با بیان اینکه تمام لحظه‌های زندگی برادر شهیدم، برای من درس بوده است، گفت: در آن زمان من 12 ساله بودم و با وجود سن و سال کم رشادت‌ها و بزرگی‌‌های برادران بزرگترم را مشاهده می‌کردم و آرزو داشتم که من هم بتوانم برای کشورم مفید باشم و راهی جنگ شوم.

وی در ادامه بیان کرد: احمد در سال 59 همزمان با شروع جنگ همراه برادر بزرگمان محمد حسن که هر دو در سپاه مشغول بودند به جبهه اعزام شدند. پدرم با این راه موافق بود. همگی به هدف احمد اعتماد و اعتقاد داشتیم. او در سال 61 به همراه برادر بزرگترمان محمد حسن در عملیات بیت المقدس حضور داشت که در نهایت احمد به درجه رفیع شهادت نائل شد و محمد حسن به درجه جانبازی رسید.

برادر شهید احمد دهقانی تربیت احمد را در انتخاب راه و اهدافش موثر دانست و اظهار داشت: پدرم فردی با ایمان و خداشناس و عاشق ائمه بود، او روزانه یک جزء قرآن تلاوت می‌کرد و در تربیت فرزندان خود و ارائه آموزه‌های دینی بسیار کوشا بود به همین سبب توانسته بود معنویت و ایمان به خدا را در وجود فرزندانش راه دهد و ما از همان کودکی با قرآن و ائمه انس و الفت خاصی برقرار کرده بودیم که همه این رابطه‌ها در تربیت ما نقش بسزایی داشت و احمد توانست از این محیط مناسب تربیتی استفاده کرده و راه و هدف خود را مشخص کند.

وی با بیان اینکه شهید احمد دهقانی همیشه به دنبال حق و انسانیت بود، خاطرنشان کرد: برادرم احمد حضور فعالی در تظاهرات‌‌های علیه طاغوت داشت. در آن زمان امام خمینی (ره) در پاریس بود و اطلاعیه‌های ارسالی از طرف امام را در سطح استان اصفهان پوشش می‌داد.

دهقانی با اشاره به نقش شهید در افشای خیانت‌های بعد از انقلاب افزود: در انقلاب به ویژه بعد از روی کار آمدن بنی صدر نقش بسیاری در افشای خیانت‌های بنی صدر به مملکت داشت و در یکی از تظاهرات‌های که در اصفهان بین افراد حزب الهی و طرفداران بنی صدر رخ داده بود تحت آسیب قرار گرفت.

وی احمد را شاگرد دکتر آیت الله بهشتی دانست و تصریح کرد: احمد یکی از شاگردان دکتر بهشتی در حوزه علمیه اصفهان بود و در زمانی‌که آیت الله بهشتی دبیر کل حزب جمهوری اسلامی شد او هم یکی از عناصر اصلی حزب جمهوری اسلامی در استان محسوب می‌شد. بنا به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه سپاه از دخالت مستقیم در کارهای سیاسی پرهیز کند، از عضویت در حزب استعفا داد اما هم‌چنان با علاقه مرید و شاگرد دکتر بهشتی بود و این شاگردی را با افتخار ادامه داد.

برادر شهید احمد دهقانی بیان کرد: احمد فرد با ایمانی بود و با توجه به اینکه در آن زمان 12 ساله بود خود را هم‌پای ما می‌دانست  و با ما بازی می‌کرد و در کنار بازی از ما می‌خواست که نماز به پا داریم، ترک محرمات کنیم و همیشه در همه لحظات زندگی خدا را فراموش نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: من همین‌که می‌دانستم برادرم فرد با ایمانی است و توصیه‌های دینی و معنوی او و همه شهدا بزرگ‌ترین و زیباترین درس زندگی را به ما آموخت و در حال حاضر وظیفه ما ادامه دادن راه و هدف شهدا با رفتار و گفتارمان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها