خبرهای داغ:
دبیرکل حزب الله لبنان گفت که اقدام مستقیم ایران و فتوای آیت الله سیستانی از تبدیل شدن اوضاع عراق مانند سوریه جلوگیری کرد.
کد خبر: ۸۷۵۲۷۷۹
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، سید حسن نصرالله در آستانه ماه محرم طی سخنانی ضمن تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در لبنان گفت: به غیر از انتخابات گزینه ای دیگر در مقابل ما نیست.

وی با اشاره به مانع تراشی های جریان المستقبل در مسیر برگزاری انتخابات در لبنان اظهار داشت: زمانی که نمایندگان المستقبل تصمیم به حضور در پارلمان و انتخاب "میشل عون" به عنوان رئیس جمهور گرفتند ما می توانیم که با متحدانمان به توافق برسیم.

دبیرکل حزب الله با تاکید بر اینکه دولت لبنان نباید سقوط کند اظهار داشت: اعضای دولت باید به کار بازگشته و به گفت و گو با یکدیگر بپردازند.

نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حضور نیروهای مقاومت در سوریه برای دفاع از موجودیت تمامی گروه های لبنانی است تاکید کرد: آنچه که تاکنون به دست آمده بسیار بزرگ بوده است؛ ما خطر را دفع کرده و آن را دور کردیم اما عملیات علیه تکفیری ها که مورد حمایت سعودی، قطر، ترکیه، آمریکا و فرانسه هستند همچنان ادامه دارد.

دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه تروریست ها در ماه رمضان به دنبال اجرای عملیات امنیتی در منطق ضاحیه بودند اما در این امر شکست خوردند افزود: تهدید نظامی گروه های تکفیری به نسبت بسیار زیادی از لبنان دور شده است و تکفیری های مسلح امروز در منطقه الشرقیه تحت محاصره قرار گرفته اند.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش درباره سوریه با بیان اینکه اوضاع سوریه خصوصا پس از تنش میان آمریکا و روسیه و ادامه بی اعتمادی میان طرفین ادامه دارد گفت: در سوریه چیزی به عنوان معارض مسلح میانه رو وجود ندارد خواه نام آن النصره باشد و خواه داعش.

وی تصریح کرد: اگر اقدام مستقیم ایران و فتوای آیت الله سیستانی به جهاد نبود امکان تبدیل شدن اوضاع عراق مانند سوریه نیز وجود داشت.

نصرالله اضافه کرد: امیدواری زیادی درباره نابودی داعش در عراق وجود دارد اما با این وجود خطر عملیات امنیتی همچنان در این کشور به وقت خود باقی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها