خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه دامغان:

آموزش و فرهنگ سازی اساس برنامه‌‌های هفته امر به معروف در دامغان است

فرمانده سپاه ناحیه دامغان با اشاره به نام‌گذاری ایام سوگواری اباعبدالله(ع) در دهه نخست محرم الحرام به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: آموزش آمران و ناهیان و اقشار مختلف مردم و فرهنگ‌سازی با استفاده از ظرفیت آیین‌های سوگواری محرم، اساس برنامه‌های این هفته در دامغان است.
کد خبر: ۸۷۵۲۷۶۴
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، محمد خوشقدم در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دامغان که با حضور امام جمعه، مدیران و نمایندگان نهادهای عضو این ستاد به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ماه محرم اوج دلدادگی ملت بصیر ما به قیام انسان‌ساز کربلا و یادآور پیام حیات بخش این قیام یعنی امر به معروف و نهی از منکر است.

فرمانده سپاه ناحیه دامغان با بیان اینکه براساس بیان شریف امیرالمؤمنین علی(ع) همه طاعات و عبادات در برابر فضیلت امر به معروف و نهی از منکر همچون قطره‌ای در برابر دریاست، افزود: عفاف و حجاب، امربه معروف و نهی از منکر و اقامه نماز اول وقت سه پیام شاخص قیام حسینی با تهیه بنرهایی از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان در اماکن عمومی و مراسم‌های ویژه ماه محرم و صفر تبلیغ و تبیین خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه نشر معارف و سیره امام حسین(ع) و نهی از گناه باید در اولویت برنامه آیین‌های عزاداری باشد، خاطر‌نشان کرد: باید با استفاده از توان هیأت مذهبی و مداحاندر رفع آسیب‌ها، بدعت‌ها و خرافه‌های وارد شده به مجالس عزاداری نیز پرداخته شود.

خوشقدم گردهمایی هیأت امناء، مداحان و پیرغلامان و مبلغان که باعنوان بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود را پتانسیل بسیار خوبی برای بصیرت افزایی، آگاهی بخشی و تأکید بر ضرورت نشر و تبیین بیش از پیش فریضه امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان یکی از اهداف اصلی قیام عاشورا دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها