آمانو:

آژانس نقشی ضروری در حصول برجام ایفا کرد!

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست روز دوشنبه این نهاد در وین تاکید کرد که آژانس نقشی ضروری در حصول توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 داشته است.
کد خبر: ۸۷۵۲۶۷۲
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
 به گزارش خبرگزاری بسیج  مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس عمومی آژانس در وین اظهاراتی درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 مطرح کرد.

شصتمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روز دوشنبه(امروز) آغاز شد. مدیرکل این نهاد بین‌المللی در افتتاحیه این نشست یک هفته‌ای، خلاصه‌ای از اقدامات آژانس طی سالهای گذشته ارائه کرد.

یوکیا آمانو در سخنرانی افتتاحیه کنفرانس در وین، به نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اشاره کرد.

او گفت: «در مورد ایران، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سال 2003 به بعد در حال راستی آزمایی درباره برنامه هسته‌ای ایران و گزارش دهی مرتب درباره اجرای توافق پادمان با آژانس و همچنین اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل بوده است».

آمانو افزود: «ما سال گذشته یک ارزیابی واضح و مبتنی بر واقعیت درباره فعالیت‌های گذشته ایران ارائه دادیم. کار آژانس برای هموار کردن مسیر برای حصول دستاورد دیپلماتیک سال گذشته به شکل برجام، ضروری بود. ما اکنون داریم درباره اجرای تعهدات مرتبط به هسته‌ای ایران بر اساس توافق، راستی آزمایی و نظارت می‌کنیم».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بخش از سخنانش به موضوع چالش‌های آتی این نهاد بین‌المللی هم اشاره کرد. او یکی از آن چالش‌ها را چالش هزینه‌های اقتصادی اجرای مسئولیت‌های این نهاد در قبال برجام دانست.

به گفته او، راستی آزمایی و نظارت آژانس بر برجام تازه شروع شده و قرار است برای سالیان طولانی ادامه یابد.

 
ارسال نظرات