رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: در صدد هستیم تا آب های سطحی مثل آب باران منهای فاضلاب را به زیرزمین تزریق کنیم و قرار است در آینده هم با حضور وزیر کشور و کارشناسان جلسه ای در این خصوص داشته باشیم.
کد خبر: ۸۷۵۲۶۶۱
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران در خصوص آخرین وضعیت بررسی فرونشست های سریالی در تهران، گفت: این مساله از گذشته مورد مطالعه بوده و دائما رصد می شود و تلاش داریم تا در این زمینه ریشه یابی دقیقی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اصلی ترین دلایل این فرونشست ها افزایش میزان برداشت آبهای زیر زمینی است، گفت: از سوی دیگر تمام سطح شهر تهران عملا آسفالت شده است و آب های جاری به داخل خاک نفوذ نمی کنند.

معاون وزیر کشور همچنین گفت: بر این اساس در صدد هستیم تا آب های سطحی مثل آب باران منهای فاضلاب را به زیرزمین تزریق کنیم و قرار است در آینده هم با حضور وزیر کشور و کارشناسان جلسه ای در این خصوص داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین در پاسخ به این سوال که چه میزان از این فرونشست ها با ساخت و ساز مترو در تهران ارتباط دارد، افزود: حوادثی که برای مترو روی داده است فروریزش  است و با فرونشست تفاوت دارد؛ در خصوص حادثه ای هم که در شهران داشته ایم نظرات متفاوتی است من جمله بحث احداث مترو، حفر تونل ها و نوع خاکی که در مسیر ساخت وجود دارد.

منبع: شهر فردا
ارسال نظرات